Poolhäng å surfing

fredag 14 februari 2020 Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Holla sweden,  Några rader från oss.  Vi njuter i fulla drag ca 34 grader varm å inte ett moln på himlen.  Igår var det dags för grabbarna å Jennifer att surfa.  Jesus som Sammy med flera haft lektion med tidigare skulle lära dessa nybörjare också.  Vi hoppa alla in i vår minibuss å körde till Hermosa där Jesus håller till.  Han hade en annan surfkille med sig som skulle hjälpa till.  Efter en noggrann genomgång av strömmar,säkerhet och praktisk genomgång på land hur du tar dig ut genom vågorna, upp på brädan och sedan surfar fick de bege sig ut i vattnet.  Det gick fantastiskt bra för Jennifer hon hanterade brädan å vågorna som om hon inte gjort annat, Mackan skötte det också bra,   Sammy kämpade på å så gjorde även Bjarne.  Efter 50 min i vattnet var Sammy å Bjarne helt slut, Mackan något piggare men Jennifer kände sig hur pigg som helst.  De gamla muttrade lite å var inte helt nöjda med det. Resten av dagen blev det poolhäng.   En fantastiskt god middag tillagades av Sammy å Bjarne på kvällen.
Idag var det Yoga 07:30,en av killarna som bor på området hade hyrt in en privat yogainstruktör å vi var alla inbjudna att vara med.  Alla utom Eva var med.  1 1/2 timmes yoga var en härlig start.  Inget avancerat så alla klarade det med bravur.  Bjarne somnade till och snarkade lite på slutet men var nöjd å glad som en speleman efter.  Dagen har sedan spenderats med promenader på stranden å poolhäng.  Sammy, Bjarne å Mackan skulle fixa middag å vi töser skulle gå å titta på solnedgången å ta en liten drink på en restaurang som ligger precis ovanför oss.  Utsikten är magisk.   Glada i hågen traskade vi upp, det är inte så längt men väldigt brant. När vi väl tagit oss upp flåsande å helt slut så är där inte en kotte, helt stängt.  Ja ja det blev till att luta sig tillbaka i en soffa å invänta solnedgången å sedan traska ned igen, drinken fick sedan intas medan grabbarna lagade mat.  Ännu en fantastisk middag avnjöts.  Nu e det dags att krypa till kojs.  I morgon kommer våra Canadensiska vänner hit för lite strandhäng å magisk solnedgång.  Ska bli trevligt.
Go fredag på er från oss.

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Kommentarer
Postat av Ulrica Holgersson

Härligt! :-) Ja - min tös är en naturbegåvning på sjön. ;-) Hon hade lika lätt för att vindsurfa första gången hon provade det. Go fredag på er också och trevlig Alla Hjärtans dag! :-D