Dag 14. Saladan, Walking Street.

fredag 6 mars 2020 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagen börjar med frukostbufe'. Inget märkvärdigt...god bacon....och små söta wienerbröd😊.

Annette har reserverat 4 solstolar på gräsplätten framför poolen. Perfekt läge för både pool och strandhäng. Så här tillbringar vi resten av dagen.
Long Beach är 2,5 km lång. Var tvungen att promenera bort några wienerbröd idag. Funkar på tidig förmiddag, men fram runt middagstid blir det för varmt för sådana fysiska aktiviteter.

Igår låg vi och tjuvlyssnade på några andra resortgäster, som talade sig varma om marknaden i Saladan. (Saladan är "hamnstaden" på Koh Lanta, några km från där vi bor)
Bara ordet "Marknad" får vissa att spetsa öronen.
Marknaden var i min mening inget att ha, men Ni som ska till eller är på Koh Lanta, missa inte WALKING STREET!
Fullt av liv. Happy Hour 80 bath/drink. Streetfood i massor. Kycklingkebab 40 bath (jag blev mätt på en), kycklingspett 15 bath, friterad spiralpotatis och så självklart Roti, tunn pannkaka med banan 😊😊😊.

Efter lite shopping i det stora varuhuset, tar vi vår lilla sorngtauw, som väntat på oss i 3,5 timme. 400 bath t/r.

Kvälls-GT och cigarr, sen blir det godnatt.😴

Anne och Hans

Hans Axelsson
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Jan Emanuelsson

Hej på er
Lika kul/trevligt att läsa om era äventyr.
Nu håller vi tummarna för vårt tips i helgen
Janne

Hans Axelsson
haax Publicerat

Ja, det är alltid lika kul att få en kommentar hemifrån.
Vi hoppas att "trenden" på tipstjänst håller sig, men gärna lite högre vinster än 18:-🤨