Sigge tappar sin första tand

Avslutning på en händelserik femte vecka

söndag 9 februari 2020 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det känns som det hände mycket den här veckan, och mycket är redan berättat. Sanna är sjuk, middag med vänner från Mölndal, grillkväll på Lanta Complex, koncert med Job2Do, en härlig onsdagkväll på Relaxed Bay, eftermiddagsbad med kompisar, full fart i skolan med lektioner, bakning, gympa, livräddning, Frank åkte hem. ....

Inte konstigt att vi på söndagen helgade vilodagen!
Den tidiga morgonen var min. Saga och jag gick på morgonpromenad. Det blev en kaffe på Black Coral, medan Sanna fick klättra runt på serveringen och upptäcka saker. En härlig tid att vara ute. Det tycker många, stranden är full av joggare vid denna tiden på morgonen. Skönt att få träningen gjord så att man kan kan gå hem och njuta av sin söndagsfrukost tycker nog många.Vi valde en lång hemmamorgon. Barnen låg i sängen med sina läsplattor. De var lyckliga eftersom det efter frukost fortfarande fanns godis kvar från lördagen.

Sigge tappar sin första tand
Med ett tjut och med lördagsgodischokladen hängande i tänderna förmedlar Sigge lyckligt att han äntligen tappat sin första hand. Den har varit lös länge och under flera veckors tid här man knappt vågat närma sig den med tandborste. Sigge känner att äntligen är han stor kille!

Framåt lunch hittade vi sedan ned till Bambies
Där barnen fortsatte ta det lugnt, inte speciellt badsugna. Saga med lite ont i huvudet. Det kan vara lite vätskebrist och även lite förkylning i kroppen.

Vi avslutar med en favorit
Söndagkvällen avslutades med kortspel och rödcurry på The Kitchen, dvs precis på samma sätt som veckan började i måndags. Sanna somnade gott i vagnen innan middagen vilket ger kvällen ett helt annat lugn :-)

Hanna & Micke Martinsson
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand