Dag 15. Saladan igen!

lördag 7 mars 2020 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Lanta Casuarina Resort är ett ganska flott ställe. Iallafall om man ska se till vad det kostar att bo här.
Vi har visserligen en..."parbungalow", alltså två bungalow i ett hus, alldeles vid poolen och 50 meter till strandkanten. Sånt får man betala för. 11340 bath för 3 nätter/ bungalow.
Frukosten är inte speciellt märkvärdig. Det finns det vanliga. Poolområdet är fint, men det finns inte en parasoll som är hel. Det saknas bord mellan solstolarna. Och som sagt; man måste upp tidigt för att överhuvudtaget få nå'n solstol.
Resorten ligger i södra ändan av Long Beach och går man ut på gatan är det stendött. Finns inga restauranger, ingen shoping, det är kolsvart.
Poolbaren däremot är bra. Här god mat och inte allt för dyr.

Det är sista kvällen på Koh Lanta, och vi tar oss in till WALKING STREET i Saladan igen. 10 minuter med minipicuppen. Vi dricker oss mätta på Hula Hula Pub, som har Happy Hour och äter oss mätta på streetfood.
Vid åttatiden är vi klara och vill hem. Vi tar en pickup, en riktig discopicup, full med neonljus och 8 högtalare som skränar ut musik.
Att transportera sig här utmed huvudgatan är inga problem. Det finns mängder av transportmedel. Framför allt scootrar/mopeder med sidovagnar. Plats för 4 personer, men det är bekvämare med de små lastbilarna.

Natten till idag åskade det och regnet vräkte ner. Men när vi vaknade var det fint igen. Det lovades ytterligare åsk och regnväder till ikväll, men det har vi inte sett till...ännu.

Imorgon checkar vi ut och drar vidare mot nya äventyr.

Hoppas Ni har det bra därhemma, ja även Ni andra som är ute och reser.
En liten kommentar hemifrån är alltid välkommet🙄

Anne och Hans

Hans Axelsson
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Mats o Margareta

Har precis kommit till hotellet på Playa del Ingles. Inte badat ännu. Men imorgon skall vi jaga solstolar. Här är varmt o skönt . Ingen calima. Hoppas Caronan håller sig borta. På hotellet gratis drinkar. Skönt. Ha de bra vi hörs.

Postat av Ann-Britt Vestergård Gissel

Jeg tror jeg taler på resten af familiens vegne når jeg siger, at vi meget gerne havde set jer kørende i disko-vognen 😂😂😂