Alla barnens fina hjärtan
Alla barnens fina hjärtan

Sjätte veckan i skolan

fredag 14 februari 2020 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det har varit en späckad vecka med aktiviteter enligt barnen och lärarna. Sigge har varit lite krasslig och fick stå över veckans gympa.

Malin skriver så här om vad Saga och Hajen har gjort
"Denna veckan hände det mycket och den blev inte riktigt som vanligt eftersom jag var sjuk tisdag-torsdag. De har haft Patrick [gymnastikäraren] som vikarie och det har gått bra.

I tisdag var det utflykt till mangrove och det var jätteuppskattat. Jag är så ledsen över att jag inte kunde följa med.

Igår var det tsunamiövning och det hade gått alldeles utmärkt. Kattis var stolt över hur smidigt allt hade gått.

Idag såg vi klart Cast away och hade lite alla hjärtans dag mys. "

Stina skriver så här om vad Sigge och Mangon har gjort
"Veckan bokstavarbete har handlat om bokstaven Åå och vi har tränat på att forma och lyssna efter bokstavsljudet, finns det i början, inuti eller i slutet? Alla har arbetat på med bokstavsarbete utifrån sina egna planeringar. De är jätteduktiga på att arbeta och göra klart sina veckoplaneringar.

På engelskan har vi repeterat hur vi hälsar och presenterar oss. Vi har även tränat på att säga : I am wearing……. What are you wearing? Vi gjorde detta muntligt i klassrummet där de frågade varandra.

Vi har även övat på olika matematikområden i olika stationer. Vi har spelat spel och tränat på begreppet dubbelt och Geometriska former genom att lägga tangrampussel som består av olika former som barnen ska hitta i olika mönster.

Stora händelsen denna vecka var tsunamiövningen som gick av stapeln i torsdags. Alla elever gick till Moskén, som är vår uppsamlingsplats, och sedan tillbaka. Det var varmt men det gick jättebra.

Idrotten som var på skolan denna gång var styrketräning. På fredagen fylldes skolan av hjärtan och kärlek och kramar. På bilden gjorde vi hjärtan i olika färger som eleverna sedan fick ta med sig hem."

Hanna & Micke Martinsson
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand