Dag 18. Phra Nang Beach.

tisdag 10 mars 2020 Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag fick jag med mig Annette och Jörgen på en promenad till Phra Nang Beach. Det är ju egentligen inte så mycket att se. Jag kan inte hålla med om att det är en av Thailands finaste stränder, som en del hävdar. Princessgrotta och phallusgrotta är en turistfälla.
Men stigen dit är ju trevlig. Och alla droppstensformationer.
Hälsade på ytterligare en bandvaran idag. Water Monitor, heter de på engelska, enligt en skylt.

Annars latar vi oss vid huvudpoolen idag. Kanonfina solsängar och stora parasoller. Sand Sea Resort är att rekommendera, om man ska bo på Railay Beach.
Man är ganska isolerad här, eftersom man bara kan komma härifrån med båt.

Middagen idag intas på Railay East. Som vanligt här i Thailand, så kommer ju inte maten in samtidigt, till alla runt bordet. Anne fick sin red snapper, ganska fort. Vi andra fick vänta länge på vårt grillade kycklingspett....utan spett🙂
Men när vi väl fick in maten så smakade det alldeles utmärkt.

Nu laddar vi inför morgondagens äventyr.

Jan E.
Tipsvinsten! Blev det nåt att skicka till Thailand?😉😉

Jan J.
Träningsvärk?

Dan o Berit!
Nu äter och dricker Ni väl gott i Sydafrika?
Jag längtar efter ett gott rödvin. Här är det öl för det mesta.

Ann-Louise
Ja, ett ok liv, men ska bli skönt att komma hem och vila upp sig😄

A Fischer.
Hoppas allt är ok. Vi ses i "stugan".

Åse Ö.
Roligt att Ni följer med på våra eskapader.
Ha det gott i Madrid.

Mats O.
Orkade Du upp för att boka stolar?

///Anne och Hans

Hans Axelsson
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Dan Åkfors

Det kan du lita på, igår kväll åt vi Tapas och därtill först en öl följt av ett glas alldeles utmärkt rödvin (shiraz). Ha det bra hälsar Dan o Berit!

Postat av Jan Emanuelsson

Hej på er
Tyvärr, det blev inte ens dom vanliga 18-22 kr, men vi tar nya tag till helgen och ni får vackert stanna kvar, tills vi vinner, vi brukar ju göra det, när ni är på resa
Ha det fortsatt bra
Janne