Sanna får ta del av en andlig process som ska ta bort infektionen
Sanna får ta del av en andlig process som ska ta bort infektionen

Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!

tisdag 11 februari 2020 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Tisdag 11 Februari

Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!

Penn har bestämt sig. Ipren och Alvedon kan bara få så många chanser. Nu är det munkarna och Buddha som tar över.

Natten till måndagen var den åttonde natten med hög feber för Sanna. Hennes allmäntillstånd på dagarna är förvånansvärt gott, men så fort det blir natt så dyker det och febern pushar 40 grader. Ett nytt besök på kliniken är planerat till onsdag om febern är kvar, då har de fem dagarna gått.

Senaste natten verkar ha varit feberfri, men vi lyder Penn ändå. Vi ger munkarna en chans och drar till templet.

Det är ruskigt varmt och när vi väl är redo att åka så har Penn en del att ta hand om då nya gäster skall visas runt och checkas-in. Det tar en stund, men runt lunchtid så sitter vi i Penn's bil på väg mot templet.

Saga och Sigge är i skolan, men någon fotboll blev det inte imorse. Saga är förkyld med rejäl hosta och Sigge valde att stanna hemma från morgonens träning. Saga besöker mangrove träsket och har sedan en sen eftermiddag då de slutar klockan 16.00. Därefter hänger Smilla med till Bambies och badar.

Vi kom fram till templet. Det var ingen imponerande syn vi möttes av. Ett slitet hus, och brevid det ett litet tempel som just nu var stängt med hönsnätstaket som dörr. Penn fick munken att öppna upp det för vår skull.

Vi fick tända rökelse, sedan hade munken en ceremoni med oss där vi tror att han drev ut Sannas förkylning och kanske även en del andar och tomtar på loftet. Sanna var inte helt övertygad om processens förträfflighet, vilket man även kan se på några av bilderna.

Hela proceduren gick snabbt och vi åkte hem igen. Sanna var helt slut så hon sov lunch inomhus medan jag gick och tränade på gymmet. Sedan hämtade jag Sigge och vi gick ned till Bambies och badade. Sanna fick sova klart, och därefter gick Hanna och hämtade Saga och Smilla på skolan så att vi allihop kunde bada en stund fram till solen gick ned.

Kvällens middag intog vi på mysiga Cicada Resort, ett ställe vi säkert kommer tillbaka till. Nu hoppas vi att munken har gjort sitt så det blir en natt utan feber ...

Hanna & Micke Martinsson
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand