Dag 21.  Nap Krabi Hotel

fredag 13 mars 2020 Krabi Noi, Krabi, Thailand

Idag har vi startat hemresan kan man säga. Ett alternativ som vi INTE valde, var att ta oss i longtailbåt från stranden på Railay klockan 4 på lördagsmorronen, till  Ao Nang och sen leta efter en bil till flygplatsen.
Utan vi valde att övernatta nära flygplatsen på Nap Krabi Hotell.
Ett billigt hotell, drygt 200 kronor natten/rum, men hur fint som helst. Dock lite skit i hörnen, men vi ska ju bara övernatta.
Transporten från Railay köpte vi av Sand Sea Resort. Fungerade perfekt!!
Först 2 golfbilar som tar oss och bagage till Railay East. Eftersom det är lågvatten tar en traktor med släpkärra oss ut i havet till en longtailbåt.
Den tar oss till en pir i utkanten av Krabi, där en flakmoped tar oss i 2 omgångar in till en luftkonditionerad van.
Sen går turen till Nap Hotel. Allt i Sand Sea's regi för 1650 bath.

Sen fördriver vi tiden med lunch, shopping, middag..... och Happy Hour däremellan😊.

Klockan 0500 ska vi vara på flygplatsen i morron.

///Anne och Hans

Hans Axelsson
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av P-Å.

Lite rörigt, men hoppas ni kommer hem. Välkommna. I dag fick vi 6 cm snö på ett par timmar, men nu är det på väg bort.

Postat av Hans Axelsson

Ja, vi hoppas att allt flyter på med Danmarks stängda gränser. Qatar erbjöd mig som svensk medborgare att boka om flyget till Sverige, men enl. Kastrup kan jag få hämta bilen och köra hem...🙂
Vi får se hur det utvecklar sig. Är i Doha nu.

Postat av Ann-Britt Vestergård Gissel

Krydser fingre for jer❤️