Priviligerade turister

onsdag 18 mars 2020 Mysore, Karnataka, Indien

Senaste nytt från Indien. Nu har viruset kommit hit och hysterin är lika stor som hemma. i Ooty fick hotellen meddelande om att de skulle evakueras inom 12 timmar och alla turister var tvugna att flytta. När vi undrade vart skakade dom bara på huvudet. ingen vet vad som är på gång att hända.
Tydligen är det helt klart i det här landet att turisterna är orsaken till smittan, för vi är egentligen inte välkomna någonstans.
Efter feberkontroll och uppvisande av hälsdeklarationen fick vi åka med bussen till Mysore och med samma skeptisism och kontroller blev vi insläppta på ett hotell inatt. Det är tydligt att dom vill ha turisterna ut ur landet. Men vart tar man vägen när dom flesta flygplatser stänger och flighterna är inställda?? Efter mycket mycket efterforskningar tror vi att Bengaluru flygplats är öppen för inrikes flyg och vi har bokat till Mumbai imorgon. Sen tror vi att Kenya airwas fortfarande flyger från Mumbai till Nairobi och vidare till Kapstaden där vi också tror att vi båda ännu är välkomna.
Så om allt går vägen landar vi i Kapstaden på fredag kväll. Men ett är säkert mer kontrollerat folk är turisterna i indien finns inte. Råkar vi nysa blir det ambulans till sjukhus kontroller och vård direkt. Så nog får man se sig lite priviligerad för det verkar inte vara så noga om lokalbefolkningen går runt och snorar.
Jag håller er uppdaterade.
Va rädda om er!
/Anna

Anna Lickander
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Kommentarer
Postat av Eva

Va bra , då har ni intyg på att ni är friska .....det är inte många i Sverige som har lyckats med den bedriften ! Hoppas flighterna går , så ni kommer iväg . Kram

Postat av Sylvia

Vilket drama! Håller tummarna för att er plan går i lås! Ta vara på er! Kramis!