Solnedgång

lördag 21 mars 2020

Hejsan

Rapport från gårdagen (20/3).
Dagen tillbringade Hasse på golfbanan tillsammans med Håkan (en granne). Tina & jag tog det lugnt hemmavid, ja mestadels av dagen nere vid poolen och senare på eftermiddagen på vår solterass under parasollet. En riktigt skön slappardag.

Solnedgångar tröttnar jag aldrig på oavsett hur många kvällar i rad jag ser dem.
De är lika magiska och vackra varenda kväll. Den här kvällen var inget undantag. Vi åkte ner till Bang Ngang, ända ner till stranden och satte oss med var sin dryck...jag tog in favoriten mangoshake och sen var det bara att njuta från första parkett.
På slutet försvinner den blodröda solen ner i havet otroligt snabbt och vi betalade för oss och drog iväg till marknad 2 för att inhandla middag och frukt.
Middagen intogs hemma och därefter yatzyspel, de här dagarna har jag inte tärningarna på min sida utan de är till Hasses fördel 😝🤬
Vi avslutade kvällen med att se en halv film på Netflix...sedan natti natti.
Värmen gör att man blir trött och vi är inga partymänniskor direkt...i alla fall inte jag.

Idag fick vi reda på att Bangkok stängt ner stora köpcentrum och arenor. Det är nu strax över 500 officiella coronafall i Thailand och huvudparten i och kring Bangkok. Jämfört med Sveriges ca 1600 officiella antal så känner jag mig trygg här nere. Sverige med 10 milj inv. och Thailand med 70 milj inv. så blir coronasmittan här en helt annan än hemma.
Dessutom är vi ute hela tiden och det finns knappt några folksamlingar, jo lite på marknaden men det är inget mot vad det normalt brukar vara, t ex inga kineser bara det gör mycket för om det är stora eller små folksamlingar.
Nog pratat om de tråkiga sakerna.

Återkommer snart med ett inlägg om dagens händelser. Vi hörs snart.

Hakuna Matata

Margaretha Brunström