Thai Life

lördag 21 mars 2020

Hej igen

Här kommer dagens (21/3) rapport.
Vi bestämde redan igår att vi skulle till Thai Life Beach och lämnade huset vid 9-tiden. En halvtimme senare var vi framme, vägen dit är inte rolig just nu då man håller på att bredda vägen så att det blir 4-filig väg. Det dammar ganska mycket och trots glasögon samt solglasögon så är det alltid dammkorn som letar sig in...så irriterande man måste ju vara extra uppmärksam när man kör här.
I alla fall så kom vi fram helskinnade till en så gott som folktom strand, det kom några till sen. Totalt så kanske vi var 10st plus några som endast kom dit och åt lunch.
Tina och jag inledde med var sin mango shake fast idag fick vi mango smoothie och de var också goda. Men gigantiskt stora, det kom in två glasburkar (500g) fyllda till brädden, vi blev ganska mätta så till lunchen tog vi endast förrätt och de är också stora i portionerna. Vi svälter ju inte direkt.
Badade och solade, ja solade under solskydd, självklart så somnar man särskilt efter lunchen. Jag hinner bara läsa en till två sidor när jag märker att ögonlocken bara sluter sig och jag får inget sammanhang om det jag läser. Det är bara att lägga ifrån sig boken och sova en stund.
Konstigt att man blir så trött av att göra så lite.

Vid halv tre började vi dra oss hemåt och på vägen stannade vi och handlade juice och ägg. Väl hemma gick Tona och jag direkt ner till poolen för att svalka oss. Därefter det efterlängtade kaffet som intogs på terassen och så intogs solsängarna där. Hasse la sig inne och läste med fläkten som svalkar. Temperaturen igår 31-32 grader. Det Harvard så i flera månader så det är väldigt torrt, så torrt att vi ransonerar på vattnet. Vi har egen brunn så det vattnet måste vi hushålla med. Thailändarna får vatten från annat håll och de ransonerar inte.
Idag är det marknadsdag (marknad1) men vi köpte endast middagsmat och frukt.
Efter middagen yatzy som vanligt och denna gång vann Tina vann två utav tre omgångar. Hasse vann den första, jag har ingen chans längre. Även om det knorras från Hasse så snart jag får bra poäng vid ngn vända.

Sen tittade vi klart på andra hälften av filmen innan läggdags.
God natt gott folk

Hakuna Matata