Åter i Sydafrika

söndag 22 mars 2020 Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det var inte en helt angenäm resa från Mumbai till Kapstaden. Helst vill ju ingen att man stannar i landet, inte är på flygplatsen, särskilt inte på något flygplan. Man behandlas som pestsmittad om man har ett svenskt pass. Det innebär nämligen att man är från ett infekterat land.
Efter mycket om och men kom vil till kapstaden och jag fick ett ordinare 90 dagars inresetillstånd. Phu!
Är i Hermanus som ännu inte är drabbat av virus. Livet ter sig ganska normalt. Extra hygien och sånt i affärer men än är man tillåten att röra sig fritt. Ganska liten by och inte så mycket folk här.
Nu sitter vi lugnt stilla tills stormen bedarrar och hoppas att det inte tar allt för lång tid.
Va rädd om er!
/anna

Anna Lickander
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Kommentarer
Postat av Eva Pettersson

Jag har med spänning följt era eskapader och andas ut nu ett tag! Du kanske ska använda tiden nu och skriva ner äventyren. Skriva en bok??
Ha det gott!!

Postat av Sylvia

Så skönt att ni är i relativ trygghet för tillfället! Världen är galen! Tur vi går mot vår så vi kan börja njuta av solen här hemma också. Ja vi får sitta still i båten och vänta ut eländet. Sköt om er! Kram!

Postat av Eva

Så himla skönt att ni nu är i trygghet , även om det är vääääldigt långt bort ! Nu har ni fått känna på att leva som flyktingar , där man inte är välkommen någonstans !!!!! Världen har vänts upp och ner på ett par veckor ! Bamsekram

Postat av Christine

Så skönt o höra från dig! Ja nu e de helt galet i världen så va rädd om di vännen! Kramiz

Postat av Birgitta Holmberg

Ja, världen är inte att känna igen, skönt att ni är i trygghet o att allt är ok med er.
Kramar o hälsningar till er.
O ta väl hand om er!

Postat av Bejan

Vi är ännu friska Julia blev utpuffad från australin men har kommit till visby efter många timmar.sol idag kram