Söndag, slappardag

söndag 22 mars 2020

Hejsan

Idag har vi inte gjort någonting "bara" varit hemma. Tina & jag intog var sin solsäng i skuggan.
Hasse åkte ner till stranden för en promenad, lite senare tog han en tur till platsen där drivning rangen låg. Där har det förändrats mycket. Byggnationer mm.

Vid lunchtid åkte vi ner och handlade pad Thai med kyckling. Åh så gott det var, den smakar mycket bättre här än hemma i Sverige. Den har försvenskats hemma, tyvärr.

Efter lunch blev det poolen en stund och sen samlade vi kraft för att ta oss upp för backen och när vi var uppe var vi tvungna att ta en dusch. Temperaturen är låg..."bara" 29 grader och stiger långsamt.
En kopp kaffe smakade mycket bra nu och sen var det dags för solsängarna igen. Självklart så somnade jag som jag alltid gör efter lunch här nere. Men vad gör det, har ju ändå ingen tid att passa.

Jag har glömt att berätta om massagen jag tog för tre dagar sen. Hon var otroligt hårdhänt och min vänstra axel är alldeles blå. Jag kunde knappt röra den dagen efter, idag är det något bättre. Det blir ingen mer massage för mig denna gång, jag måste hitta någon annan och det blir inte den här vistelsen, för jag är alldeles för blå och öm för att få massage på ett tag.
På det stället kommer de endast att få ge mig foto scrub och pedikyr.

Tillbaka till dagens slappa händelser som inte är mycket alls. Jo just det Tussi är tillbaka och kommer upp till oss på morgonen samt till kvällen. Hon är mycket skygg men det blir bättre för varje dag och sen igår viftar hon till lite på svansen när jag hälsar på och småpratar med henne.

Idag var jag sugen på pizza så Hasse & jag åkte ner till Ben's pizzeria och köpte en pizza mexikana samt stödköpte pizza och ris. Det delade vi på tre, Hasse, jag och Tina. Som vanligt avslutades kvällen med yatzy i tre omgångar.
Det var allt för idag.

Hakuna Matata