Roomservice Rex Hotell
Roomservice Rex Hotell

Tillbaka till östkusten - Batehaven i Batemans Bay

torsdag 26 mars 2020 Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Tors 26/3 Tillbaka till östkusten - Batehaven Batemans Bay
Fin frukost med roomservice. Sunnyside up, bacon och spröda hashbrown mm mm. Björn har fått mejl från ambassaden om att Thai flyger igen mars ut och att det räcker med ett Fit to fly certifikat. Ser att bokningarna över Bangkok ligger kvar och flighten från Frankfurt är fortsatt inställd. Checkar ut och kör ner till sjön Lake Burley Griffin. Fontänen Captain Cook Memorial Jet sprutar vattnet 147 meter högt. Det såg vi på håll igår men idag var den tyvärr avstängd nu på morgonen. Kör över bergen tillbaka till östkusten. Spår av bränderna här också. Fina små städer som vi passerar. Vi kör till Batemans Bay. Här ligger många båtar på boj och här finns en stor marina. Lunchar vid Surf Beach. Små blåa tejpkors markerar var vi får stå när vi beställer. Supergod vårrulle i papperspåse med vatten och kaffe. Här fanns flera bord med bänkar och tak vid stranden. Fin utsikt. Varmt och soligt idag. Kör tillbaka en bit till Batehaven och tar in på Corrigans Cove Resort. Husen har tre våningar och vi bor högst upp. Fantastisk utsikt från balkongen över havet. Vi har bokat för två nätter. Björn mejlar både ambassaden och Thai för att höra om våra läkarintyg accepteras. Åker och handlar innan det är dags att ringa SAS. Björn ringer prick sju och får vänta en kvart till ”helvetesmusiken”. Väl framme så får vi besked att bokningen Björn gjorde över Arlanda ligger kvar. Däremot har de inte information om att kraven ändrats och att Thai ska flyga. Han lovar att skicka mejl för att bekräfta. Kan alltså gå vägen ändå. Behåller bokning med Qatar tills vi är säkra. Firar med ett glas Stonleigh på balkongen. Orkar ingen middag idag utan det blir jordgubbar, ost och vitt vin. Nu är det dags att koja. Skönt att vi har en riktig slappardag framför oss imorgon.

Ingela Johansson
Senast aktiv - från Doha, Qatar