Färgglada fåglar i busken bakom hotellet
Färgglada fåglar i busken bakom hotellet

Batehaven - Batemans Bay

fredag 27 mars 2020 Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Fre 27/3 Batehaven - Batemans Bay
Regnar på förmiddagen. Frukost på rummet. Björn har fått mejl från Amextravel. De kunde ordna en flight med Qatar 29/3 men bara till Stockholm till ungefär samma pris som vår bokning 2/4. Blir för tufft att bila 50 mil hem efter ett dygns flygning. Tar en tur med bilen och tittar på omgivningarna. Välmående område med fina hus. Vackra stränder och vacker natur. Spår av bränder i skogen och vi ser tre nerbrunna hus. Beställer lunch och middag till kl 19. Skönt med roomservice. Äter på balkongen i solen. Slappar. Vid 17 ringer Björn SAS ”akutnummer”. De kan hitta en ny flight först 14/4! Det vågar vi inte vänta på. Kan hända mycket på 14 dagar. Går en promenad längs den långa sandstranden. Det är vi och folk med hundar. Jag går ut i vattnet och känner på vågorna. Skönt men jag behöver inte bada. Kyligt på balkongen så vi tar in utemöblerna och äter på rummet. Sallad med avokado, räkor, apelsin, grillad halumi och grönsaker. Supergod. Sen sirloin med massa lobster på, sallad och pommes som vi inte orkar äta. Gott och alldeles för mycket. Nu ringer Lukas på Amexförsäkring för att höra hur det går. Tyckte det var bra att vi fått en flight. Vi ska sammanställa allt och höra av oss när vi kommit hem. Vår ursprungliga resa ligger inte kvar i SAS-appen längre, ersättningsfrågan får vi ta när vi kommer hem.

Ingela Johansson
Senast aktiv - från Doha, Qatar