Kiama

måndag 30 mars 2020 Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Mån 30/3 Kiama
Sitter med att uppdatera resedagboken som inte funkat på en vecka. Halv ett kommer ett meddelande från Therese om en billigare resa med Qatar. Ringer upp på FaceTime och lyckas boka flighten som går 30 minuter tidigare 2/4 och är framme samtidigt. 14 000kr billigare. Puh! När jag vaknar på morgonen avbokar jag vår andra bokning och ber om återbetalning. Björn får bekräftelse på vår nya bokning och på att de tagit emot vår begäran om återbetalning. Frukost på balkongen. Regnig förmiddag och vi slappar. Kollar på boende för imorgon. Lyssnar på havet, tittar på vågorna  och surfarna. Äter salladen vi köpte igår med lite nedskuren ost. Gott! Tar en promenad bort till fyren och blåshålet. Folk promenerar, springer, surfar, badar, är ute med hunden och leker med rugbyboll. Alla förutom familjer och surfare är två och två. Ordning på australiensarna! Handlar på Woolworths. Disciplinerade kunder men toarullehyllan är tom här också... Vad är det med dessa toarullar.😂 Går ner själv till stranden och går i vattnet fram och tillbaka. Skönt men jag får passa mig när vågorna kommer. Många surfare i vattnet som ligger och väntar på ”Vågen”. Åker med bilen och köper kinamat. Tar förrätten på balkongen men sen kommer myggen så vi får äta klart inne.

Ingela Johansson
Senast aktiv - från Doha, Qatar