Glad Påsk

torsdag 9 april 2020 Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Jag sitter lugnt kvar på samma ställe. Faktiskt exakt på samma ställe på terassen. 2 veckor har gått och det är verkligen på riktigt att man inte ens får gå en promanad. Jag försökte 1 dag och gick lite försynt på gatan ca 100 meter men blev genast tillsagd av en dam som stack ut huvudet genom ett fönster att jag skulle gå in igen. Det är kontrollanter ute och tydligen kostar det 5000 rand i böter om man strosar omkring.
Affärerna är öppna för dagligvaror med alla hyllor men "onödiga" produkter är stängt. Så inget godis, husgeråd, alkohol, böcker/tidningar, träningsredskap och så vidare går att handla. Endast 1 person är tillåten att åka till affären så jag har inte varit och sett själv. Men bad att få hasselnötter och blockchoklad handlat så jag kunde baka cigarrkakor, men icke. Det tillhör tydligen inte nödvändigheter. Fick bli kladdkaka för dom ingredienserna fanns i huset:-)
Konstigt nog går dagarna. Garageuppfarten har blivit träningslokal som är öppen kl 8:30 varje dag. Kontorsjobbet håller mig sysselsatt och snart är jag klar med en ny Ticket to Ride spelplan. Alla är friska så det vore synd och klaga.
Va rädda om er och hoppas ni får en fin påskhelg hemma!
/anna

Anna Lickander
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Kommentarer
Postat av Cilla

Stackare! Så besvärlig är det inte här. Lite tur att du har ”kontorsjobb” iaf
Sköt om dig

Postat av Eva

Hoppas ni får en glad och trevlig påskhelg 🐣🐥, trots att världen är upp och ner , och inget är som vanligt ! Kram

Postat av Sylvia

Huvaligen, här får vi alla fall röra oss lite grann trots att vi är avrådda från att resa inom landet. Firas påsk i Sydafrika? Vi sitter ner i båten och tar en toddy!
Glad påsk på dig!

Postat av Birgitta Holmberg

Visst är det märkliga tider, vi håller oss mest hemma o håller oss sysselsatta med olika projekt.
Tur att du har ditt planeringsjobb, o lite annat att pyssla med.
Påsken här hemma liknar ingen annan så vi lär minnas den.
Kram