En alldeles vanligt vecka..... nu för tiden

måndag 20 april 2020 Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Påskhelgen avlöpte utan minsta teckan på påsk. Mer än att jag nu förstått innebörden av långfredag. På torsdagskvällen meddelade presidenten i Sydafrika att husarresten blir förlängd ytterligar 2 veckor. Så fredagen var dystrare än vanligt och kändes väldigt låååång. Det var nog det enda påskiga, inget pynt eller speciall mat.
Senaste veckan har förflutit utan en enda särskild händelse. Jag har promenerat till lokal affären några gånger. Det är ca 300 meter och liknar mer en kiosk men jag hittar på nåt ärende som mjölk, bananer eller liknande. Man behöver ha munskydd och känner sig lite som en bov när man går på gatan. Handelsnota skall vara med och kvitto sparas ifall man blir stoppad. Det är en annorlunda känsla att nästan vara kriminell när man är utomhus.
Annars är garaguppfarten tillflyktsorten när jag behöver lufta mig:-) Enligt prognos är det vinter här det innbär 15 grader varmt på dagarna och blåsigt. Men när solen tittar fram är det säkert 22 grader och väldigt härligt.
11 dagar kvar i arresten om det inte förlängs igen.
Var rädd om er, njut av att få vara utomhus och vardagsmotionen!
/anna

PS påminn mig om detta om jag någonsin igen klagar på att det är jobbigt med en joggingtur! DS

Anna Lickander
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Kommentarer
Postat av Marie Sjöberg

Åh! ANNA ! Vi har det lyxigt värre hör i Sverige. Verkligen.
Här på landet där vi bor märks knappast Corona alls, mer än att jag har mindre bokningar. Saknar dig!
Kram Marie

Postat av Sylvia

Vi ska inte klaga på att ha tråkigt! Vi kan vara ute, promenera, cykla, ta en biltur. Vi träffas men gärna utomhus med distans. Tur våren är här. Håll ut, det har ett slut! Kram.

Postat av Eva

Förstår att du längtar efter dina jogging vägar vid Vallhagar , men de finns kvar , så håll ut . Här är nästan som vanligt , det mesta öppet, men mindre folk . Flyget mycket minimerat , typ 1 tur /dag men båten går ännu ! Kram