Vi gjorde en utflykt till Kapstaden
Vi gjorde en utflykt till Kapstaden

Egentligen inget nytt

torsdag 11 juni 2020 Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det börjar bli vardag med andsiktsamask och handsprit. 1 Juni blev det corona nivå 3 här och vi får numera vara utomhus hela dagarna från kl 06-18. En väldig lättnad när man ändå får röra sig lite mer fritt.
Vi har även hyrt ett hus och flyttat då vi insåg att det här nog tar längre tid än vi tänkte. Vi bor fint med trädgård och öppen brasa inne. Den är välanvänd då kvällar och nätter bjuder på 12-15 grader, blåsigt och regn.
Projektet att komma hem tar tid. Vi har kontakt med konsulat, ambassad, migrationsverk och visum enhet. Efter det här tror jag faktiskt att jag kan öppna Sydafrikanskt konsulat. Det är många regler, mycket papper och vääääänte tider. Varje dag har vi nåt nytt byrokratiskt projekt och vi ger oss inte! Så vad det lider kommer vi till Sverige.
Jag längtar efter den ljusa tiden hemma. Med lite tur finns det några värmande sommar solstrålar kvar när vi kommer hem.
Var rädda om er!
/anna

Anna Lickander
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Kommentarer
Postat av Sylvia

Tur att ni har nåt att fylla timmarna med. Tillsammans med ditt halvtidsjobb blir det väl heltid med alla konsulatkontakter. Du får väl hålla svenskalektioner också när nu Marines vill komma med hit. 😄
Kramis

Postat av Eva

hej hopp !
Upptäckte att jag ej svarat . Förstår att du saknar våra sommar nätter , som är helt ljuvliga. Ljust nästan dygnet runt nu. Men håll ut , så småningom får du uppleva det igen ! Kram och trevlig midsommar eller ni kanske har midvinter !