Hemmeslöv

måndag 13 juli 2020 Båstad, Skåne län, Sverige

Jenny vaknade ganska tidigt och gick till köket för att ta reda på tvätt som tumlades sent igår kväll. Skönt att få lite tvättat efter snart 2 veckor hemifrån. Vi åt frukost utomhus vilket var lite kyligt och gjorde oss sedan redo för en cykelutflykt. Vi följde kattegattleden söderut mot Bjärehalvön och fick en jättefin och behaglig tur i drygt 8 km. Därefter gick det brant uppför och det krävdes pauser på vägen för att vi skulle orka hela vägen upp till målet, ladan i broarp. Vi inledde med en fika på På kanelen, jättegott! 🍮🍰 Vi kollade runt inne i ladan och shoppade lite småsaker innan vi gav oss tillbaka mot husbilen. Ett önskat stopp på vägen var våffelbruket vilket inte var det lättaste med cykel. Efter att ha cyklat tillbaka nästan till Båstad fanns det en lämplig väg, men väl där så var det en timmes väntetid. Vi var hungriga och hittade då ett mysigt fik på en innergård i Båstad (bokhandlaren) där vi åt värmda mackor. Efter en liten promenad i Båstad och ett kort besök på Ica fortsatte vi cyklingen hemåt. Vi slappade ett tag och sedan tog Jenny en power walk längs en del av kustleden innan det var dags för middag. Efter maten gick barnen ner till stranden för att ta kort och Per tog en löptur medan Jenny diskade. Per och elin kollade på fotboll på tv och Jenny och Lukas tog en promenad/pokenad nära stranden där det var mycket lugnare än igår.

Kommentarer
Postat av Nilsson