Hemmeslöv dag 2

tisdag 14 juli 2020 Båstad, Skåne län, Sverige

Vi sov till ca 8:30 och åt då frukost under markisen. Vädret var ganska grått och inte så varmt. Vi packade sedan ihop och åkte iväg med husbilen med Hovs hallar på Bjärehalvön som mål. Det var häftiga stenar och klippor som vi utforskade. Efter det passerade vi Torekov och därefter tillbaka mot Båstad. Lukas hittade ett ställe där det fanns våffelbuffe (Månstorps gård i Laholm) dit vi åkte efter en avkrok på små vägar. Gården låg fint och var jättemysig. På grund av begränsningar på personer inomhus satte vi oss ute i trädgården och väntade på vår första våffla. Det fanns massor av tillbehör att välja mellan till våfflorna, en del mer som godis men också frukt 🍓🍍 Efter ett tag blev vädret sämre och passande nog också fanns det då plats inomhus. Vi åt 3 våfflor var och sedan var det nog (förutom för Elin som ville ha lite mer men det var då lång kö). Vi körde tillbaka till vår plats i Hemmeslöv efter ett besök på affären.
På eftermiddagen sprang Elin och jenny till ett utegym ca 3,5 km bort, Lukas körde intervaller och Per samma runda som igår. Middagen bestod av lammkött och rostad potatis. Alla utom Elin kollade på Morden i midsummer och sedan tog vi en kort kvällspromenad på stranden innan vi kröp ner i sängarna.