Cykling idag!

tisdag 21 juli 2020 Visby, Gotlands län, Sverige

Efter en god frukost, med purfärska ägg, delade vi på oss några timmar. Henrik gav sig iväg på racern för en 6- milsrunda, som visade sig bli 9 mil på grund av felnavigering. "Dumt huvud får kroppen lida" , som Henrik brukar säga...

Theo o jag gav oss iväg på en mer rimligt lång tur. Ca 5 km norrut låg den pyttelilla fiskebyn Själsö hamn. Strosade där en stund o fångade några Pokemons innan vi kollade in naturreservatet intill med namnet Själsöån. Man tog sig igenom den djungelliknande skogen på spångar, och ån - nästan helt utan vatten, rann bredvid. Nog intressantare besöksmål vid mer vatten!
Theo o jag avslutade med en smarrig fika vid Själsö bageri. Makalöst goda bullar och till det päppelmust - en lokal kombo mellan päron o äpple.
Efter lunch på campingen (grillning igen) tog vi hojarna några km söderut istället, till Visby. I strålande väder gick vi runt o kollade in alla rosor o ruiner. Man får verkligen känslan av att befinna sig utomlands!
Efter en god lokal öl på Wisby Hof, blev det pizza innan vi cyklade hem igen. Imorgon ska vi bland annat gå varvet runt ringmuren är det tänkt. Och Henrik har lovat att bara cykla 4 mil...