Pite havsbad

måndag 20 juli 2020 Piteå, Norrbottens län, Sverige

Idag åt vi frukost utanför husbilen innan det blev dags att bege oss ner mot havet. Det var lite blåsigt men skönt i vattnet, 19 grader, så vi lekte en massa i vågorna och byggde sandslott. Vi fick även testa crocko 2.0 och hans nya kompis sköldis och de funkade riktigt bra i vågorna. Efter ett tag blev det för kalt i blåsten och vi fick ge upp.

Sen gick vi tillbaka till husbilen för lite lunch. Carro tog en promenix med August i vagnen och Brage gick iväg och hoppade på hoppkudden på stranden.

Vi valde sen att hyra en trampcykel för familjen. Och det var två glada killar som satt i fram och hejade på sina föräldrar som fick trampa på 😊oj vad vi trampade men det var det helt klart värt.

Efter middagen gick vi ner mot tivolit för att åka några åk. Det står ett kringresande tivoli vid campingen och både Carro och Tobbe var lite skeptiska. De attraktionerna som barnen ville åka såg de dock inga större risker med...att ha två ingenjörer är inte alltid en fördel för barnen.
Kvällen avslutades med glass nere vid havet och några studs på hoppkudden.

Ps. Brage har nästan börjat prata norrländska.

Over and out
Camparna