Med fokus på ringmuren

onsdag 22 juli 2020 Visby, Gotlands län, Sverige

Efter massor av sömn (la mig 21 igår) och lite god frukost begav vi oss åter mot Visby. Strålande sol och motvind, där vi tog oss fram på våra cyklar. Parkerade vid det första stället där muren mötte oss och tog oss sen under dagen medsols runt hela muren. Muren är ca 3,5 km o lite olika ålder på, beroende på vilken del det är, det äldsta tornet, Kruttornet, är från 1100-talet.
Efter en stunds turistande pausade vi en stund på mitt favoritcafé , som jag alltid återvänder till. Ligger nära Stora Torget, och ligger i en liten trädgård och heter Café gula huset.
När vi tagit oss runt muren lunchade vi vid hamnen. Theo avslutade med ett dopp i ett väl blåsigt hav mitt inne i Visby, innan vi trampade åter till campingen.
Dagens goaste stund tillbringades sen i solstolen, med en bok, samtidigt som Henrik cyklade ytterligare 5 mil...olika prioriteringar!
Theo o jag spelade fotboll en stund i väntan på Henrik. Nu sitter vi på en italiensk restaurang precis vid havet o gör vårt bästa för att inte blåsa bort i väntan på maten. Tack o lov är det inte så kallt i luften.
Imorgon river vi förtältet o far norrut!