En lugn dag vid Pite havsbad

tisdag 21 juli 2020 Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vår semester har gått i en dundrande fart med många olika upplevelser men nu har vi landat här vid pite havsbad och barnen är väldigt nöjda.
Ett mecka för barn kan man nog säga, härlig strand, hoppkudde vid stranden, stora lekplatser, nöjesfält, lekland, äventyrsbad och såklart glass i varje hörn.
Idag har vi haft lite sämre väder, men vad gör det? Barnen ville gå till den stora lekplatsen så vi började dagen där. Vi passade under tiden på att tvätta upp all tvätt då de har tvättstugor här som gör en lycklig om man har varit på resande fot ett tag.
Efter det blev det lunch och sedan tog Carro en långpromenad med August som skulle sova. Tobbe och Brage cyklade ner till hoppkudden på stranden som är fantastisk enligt Brage.

På eftermiddagen hade vi bestämt oss för att testa äventyrsbadet här. Många rutschkanor, bubbelpooler och strömmar. Väldigt roligt tyckte vi alla även om känslan var att det var lite slitet. Ett minus för maten då de bara hade korv med bröd och runt femtiden var vi alla middagshungriga.
Det blev en tur på nöjesfältet efter badhuset för att åka upp de sista biljetterna innan vi cyklade hem till husbilen.

Over and out
Familjen som unnar sig några min lugn o ro

Tobias Almström
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Kommentarer
Postat av Lena

Vilka härliga dagar ni verkar ha. Var rädda om er❤️❤️❤️

Postat av Farmor o farfar

Det är väl skönt för barnen att vara på ett o samma ställe ett tag. Det verkar ju som det finns mycket roliga saker att göra på Pite havsbad.