På väg till Fårö

torsdag 23 juli 2020

Packade och kom iväg från campingen tidigt enligt plan. Efter lite proviant-påfyllning åkte vi till ett ställe i Stenkyrka som hette Mix ranch (eller möjligen Kojsagården - dom hade eventuellt bytt namn). Detta var ett ganska risigt ställe men med möjlighet till många aktiviteter. Vi var där för att spela fotbollsgolf. Banan var  riktigt bra o vi tillbringade ett par riktigt roliga timmar, där Theo utklassade oss.

Vidare några km ut mot västkusten igen, till Lickershamn, där vi åt lite lunch i solen samt kollade in ännu en sten - Sveriges största rauk  Jungfrun. Theo tog åter ett dopp i 18-gradigt vatten.

Nästa stopp gjordes vid, enligt vad jag läst i en blogg, Gotlands vackraste fiskeby - Hallshuk. En mycket liten o oansenlig by, men också charmig. Intog lite medhavd fika innan vi drog vidare.

Slutmålet idag var en annan liten by på västkusten - Bläse. En plats med några få ställplatser alldeles vid havet och vid ett gammalt kalkbruk. Innan vi kom fram svängde vi in en stund på Gotlands ring, där några mc o sportbilar var i farten. Banan ligger i en märklig miljö med enorma sand- o grusvägar runt om. Känns definitivt inte som Sverige.

Nu sitter jag i solstolen i Bläse. Vi har lagt beslag på en av de 7 ställplatserna. Solen har lyst hela dagen  men det blåser kopiöst mycket. Därför valde jag solstolen när Theo o Henrik för en stund cyklade iväg till Blå lagunen för ännu mer bad. De hade nog medvind dit, men 11 km tillbaka lockade inte mig alls.

Imorgon ska vi göra Fårö- därav att vi dragit oss norröver idag. Dessvärre verkar vår tur med vädret överge oss imorgon, ska regna större delen av dagen. Hoppas att SMHI har fel!

Semester i Sverige - javisst går det!

Dag 23 av 23
2 Bilder 7 Besökta platser 19 Dagböcker Till resan