Långt i bil

fredag 24 juli 2020 Järpen, Jämtlands län, Sverige

Vi  vaknade upp vid de vattendrag och den fantastiska natur som inlandet har att bjuda på. I med frukost och sedan var det bara att köra.
Loppis har vi pratat mkt om i bilen men ännu inte lyckats besöka men idag kände vi alla att det nog var dagen för detta. Vi spanade alla ihärdigt och efter någon timme såg vi en skyllt ”stor loppis”, så vi körde av E45 och rakt ner i skogen och vi körde på en grusväg en bra bit men tillslut kom vi fram och det var faktisk en väldigt stor loppis.
Alla gjorde fynd utan Tobbe. Carro hittade äntligen den perfekta telefonhyllan att ha som sängbord samt en lampa till sovrummet, Brage köpte en liten prydnadskatt och ett renhorn och August hittade en jättestor porslinsgris.
Nästa stop blev vid ett vattendrag för att äta pannkakor. Sedan körde vi en bit och kom till Ivars bilmuseum i Hoting där det fanns mkt spännande att se.
Och efter det körde vi och körde lite mer, mat och glasstopp blev det givetvis innan vi tillslut nådde dagens mål, ristafallet.
Nu har vi parkerat på en camping med fallet som granne och kan höra dånet från vattnet utanför, fantastiskt!!

Over and out
Långfärdskörarna

Tobias Almström
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Kommentarer
Postat av Lena

Härligt att läsa om era äventyr. Hur många mil har ni kört? Kram

Postat av Tobias

Vi är uppe i 270 mil nu tror jag.

Postat av Farmor o farfar

Vad mycket roligt ni hinner med varje dag på er resa. Vi är sugna på att göra en liknande resa.