Fall x2

lördag 25 juli 2020

Idag vaknade vi pigga och glada av bruset från Ristafallet.
Efter frukost var det dags att vandra ner mot Ristafallet försatt kika närmare på det. Vi vandrade ner till en liten vik alldeles nedanför där pojkarna kunde stå och kasta sten i vattnet, hade vi inte sagt att vi måste vidare hade de säkert stått kvar där än. Ristafallet har en fallhöjd på 14 meter och är även känt från Ronja Rövardotter.
Efter en lunch vid husbilen begav vi oss vidare mot Tännforsen som är Sveriges största vattenfall med en fallhöjd på 38 meter och en bredd på 60 meter. Det var ett mäktigt vattenfall att se på men vi tyckte att naturen och omgivningen runt Ristafallet var finare.
På väg tillbaka till campingen stannade vi på Åre chokladfabrik där vi köpte oss massa choklad. Vi köpte även varm choklad och var sina chokladbitar att njuta av i solen utanför 😊
När vi kom tillbaka fick grillen bekänna färg igen och det blev en middag ute precis ovanför Ristafallet innan det var dags för filmmys i husbilen.
Over and out
Fallupptäckarna

Tobias Almström
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Kommentarer
Postat av Farmor o farfar

Vilken underbar resa ni gör, bättre än att resa runt vid medelhavet. Det händer ju fina o roliga saker hela tiden.