Tillbaka på fastlandet

måndag 27 juli 2020 Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Åt frukost, duschade, tog ned tält o stoppade in cyklarna i Transiten o vips var vi iväg.
Tog till att börja med sikte på Katthsmmarsvik, där vi kollade in hamnen lite snabbt. Sen vidare till Ljugarn, med många mysiga hus, och tog en fika på Espegards konditori.

Vidare söderut på östsidan, till När, som Ainbusktjejerna kommer ifrån. Där var vi inne på ett Chokladeri o handlade några fina praliner. Längst ut på Närholmen stod en fyr, där vi fotade en del!

Solen var med oss även idag, så på vägen till Visby stannade vi till vid Sigvalde träsk, den sjö som jag läst skulle vara Gotlands varmaste. Theo höll igång en stund där - det fanns roliga hopptorn, o även Henrik doppade sig denna gång.

Vår Gotlandsvecka avslutades med en god lunch/middag på Trossen i Visby, i hamnen.

Färjeturen gick fort även denna gång (3 tim) och man har känt sig säker ur ett Corona-perspektiv när man rest. Bl a med personal som ser till att inte för många går i trapporna samtidigt. Heller inte särskilt många resande på båten.

Nu står vi åter vid Stensjö by, kulturreservatet där vi sålde en lampa o fick ägg för en vecka sen. Här sover vi i natt. Imorgon blir det en bilåkardag - kanske till Gräsö!

Semester i Sverige - javisst går det!

Dag 18 av 23
2 Bilder 6 Besökta platser 18 Dagböcker Till resan