Regniga o gråa Hudik

torsdag 30 juli 2020 Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Av glada Hudik har vi inte sett särskilt mycket idag. Det duggregnade redan när vi vaknade. Eftersom prognosen visade allt sämre väder ju längre dagen gick tog vi på oss regnkläder o cyklade in till stan tidigt på förmiddagen. Campingen, Malnbaden, ligger bara 4 km från stan.

Det blev inte så mycket turistande alls. Kollade in de fina gamla båthus staden är känd för - gamla röda små hus. När regnet tilltog fick det bli en stund i affärer istället. Theo o Henrik gick sen till Mulle Meck medan jag fortsatte att gå i affärer o drack lite kaffe. Passade på att lyssna på Tegnells presskonferens o kunde konstatera att det nog blir en del distansjobb även i höst.
Vi tog avslutningsvis en sen lunch (indiskt) innan vi cyklade hem i ösregnet.
Sammanfattningsvis - Hudiksvall har potential men visade sig inte riktigt från sin bästa sida idag!

Seneftermiddagen har inneburit läsning, surfning o slappar-tid. Det blev just uppehåll o Henrik passar på att cykla (förstås).

Imorgon åker vi mot Vemdalen!

Semester i Sverige - javisst går det!

Dag 18 av 23