Båttur och padel

fredag 14 augusti 2020 Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade ca kl 8 och klev upp för att äta frukost. Det var lite molnigt men skönt ute. Elin och Jenny diskade och sedan gick vi iväg mot Eckerölinjen för att gå på färjan kl 10. Det var lugnt med folk och vi valde att inte sätta oss på soldäck. Vi började resan med en brunchtallrik i restaurangen, mycket mat och alla var nöjda. Vi gick sedan till taxfreen och köpte dricka och godis. När båten vänt på Eckerö gjorde vi ytterligare en shoppingrunda och fikade sedan. Vattnet var lugnt hela tiden och båtturen gick bra.
Vi promenerade sedan tillbaka till campingen och packade upp i köpen. Därefter så badade alla i familjen från den närliggande badbryggan. Vattnet var uppfriskande men skönt. Sedan var det dags för lite mat, det blev korv och bröd. Kl 17 hade vi en padelbana bokad så vi promenerade dit i god tid för att hinna kolla läget med de racketar och bollar som skulle finnas på plats. Toppen att kunna låna när man som vi är helt nya på en sport 👍 Vi spelade i en timme och spelet blev bättre och bättre. Per och Lukas vann i en mycket jämn match mot Elin och Jenny. På vägen hem köpte vi glass och sedan blev det snacks i det sköna vädret. Solen försvann ganska tidigt på vår plats men temperaturen var skön. Vi kollade på friidrotts-DM på tv som Per fixade fram utomhus. Lukas jagade myggor, vi har alla fått en del myggbett och som vanligt drabbas Elin hårdast. Barnen avslutade kvällen med kvällsdopp från bryggan inte långt från husbilen.

Kommentarer
Postat av Johanna

Vad roligt få läsa och följa er - låter mysigt!