Härlig sommardag

lördag 15 augusti 2020 Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade och möttes av ett varmt och soligt väder. Barnen badade efter frukost och Per tog en löprunda. Sedan var det Jennys tur och då blev det bad för barnen och Per. Jenny badade också när den varma löpturen var avklarad. Vi promenerade sedan iväg till Café Kalaset på samma gård som Albert Engströms museum. Vi åt där lunch utomhus, till en början var det ganska lugnt med folk men det kom fler och fler. På vägen hem köpte vi glass att svalka oss med i värmen.
Vi tog det lugnt under markisen (åtminstone Jenny somnade ett tag), åt av det godis som köptes på båten och kollade på friidrott på tv. Barnen gick och badade och efter det bokade vi ytterligare en timmes padel. Spelet blir bättre och bättre hela tiden. Igår spelade Elin och Jenny mot Lukas och Per, idag bytte vi motståndare flera gånger. Vi cyklade sedan tillbaka till campingen och hela familjen badade, skönt att svalka av sig i värmen. Kvällens middag bestod av potatisgratäng och kycklingfilé. Efter middagen gick vi en bit bort där vi trodde vi skulle hitta en strand, men det var en vik med bryggor 🙁 Elin hann med ett kvällsdopp innan vi kröp till sängs.