Loch Katrine
Loch Katrine

The highlands

tisdag 9 augusti 2005 Glasgow, Skottland, Storbritannien

Denna dag började med en kort visit i stan för att sedan ta bussen till Callander. Efter en timmes strävande där gick en liten minibuss till Trossachs Pier där det fanns en sjö, Loch Katrine, där man kunde åka ångbåt. Men vi valde att gå istället. Hade här inte funnits så mycket höga berg hade det vart rätt likt en vanlig svensk skog, med andra ord så var det fint även här. Det enda som saknades var de helgulliga korna, Highland catters, men några vanliga kor fanns iaf.

16.32 gick bussen hem, heela vägen tillbaks till Stirling kom vi utan att behöva byta en enda gång (Tack för det bussbolaget!). Nu var klockan runt 6 så vi tyckte det var lika bra att gå och äta på en gång, det blev en av stans indiska restauranger. En indisk buffé stod framdukad, så den åt vi allihopa av. Massor av chicken tikka, tandoori och sånt, mums!. På vägen hem stannade vi till på våran "Local", den lokala puben ett tag. Och nu ligger jag i min säng och skriver. Fyllt år har jag gjort hade jag visst glömt bort.. God natt!

Matti Utstrand