En Riktigt God Jul!!!

onsdag 21 december 2005 Bangkok, Thailand

Hej !
Efter någa avkopplande dagar på Kata Beach i Phuket, är jag nu åter i svala, sköna Sverige!
Omtumlande resa...kroppen behövde minst tre dyngn för att någorlunda hitta rytmen...men nu har den hunnit i fatt mig.
Det var underbart att återse mina nära och kära.

Julen står vid dörren och väntar. Jag kastar mig rätt in "i den filen".
Jag hade redan julstämning i min bostad när jag kom hem!!! Tack alla Ni som medverkat!!!

Min sammanfattning av resan:
- billigt, 20.000:- för 60 dagar, inklusive allt som allt
- vänlight, alla ler och är glada, allt löser sig, allt är enkelt
- klimatet, jämn temp hela dygnet, jämn dygnsrytm, solen är uppe 7-18 varje dag, varma sköna bad
- fantastiska solnedgångar
- lätt att hitta bra, billigt boende
- maten är smakrik, med mycket ris och grönt, lite fett
- motion, lätt att vandra, simma...jag tappade 5 kg på resan
- jag kände mig trygg i Thailand, ärligt folk

På minussidan:
- engelska språket är inte så utvecklat...jag har därför köpt en språkvägledning på Thailändska...
- miljötanken har nog inte kommit riktigt till alla Thailandare
- lång flygresa...men den är väl värd besväret

Dagens nyheter hade reportaget om Kho Lanta i söndags Resebilaga som Du kan läsa på webben!

Jar är säker på att det inte dröjer alltför länge innan jag återvänder till detta underbara land!

Tack för att Ni varit med, tack för alla inlägg mm och sist men inte minst en...riktigt God Jul till Er alla!!!!