Annandag

måndag 26 december 2005 Pak Nam, Krabi, Thailand

Hej. det har varit en lang dag. Alla var lite spanda i morse nar vi akte med baten till Phi Phi. Efter incheckning pa hotellet gick Pia & Patrik for att traffa Turids familj. Vi andra blev kvar pa hotellet.Kl 15.00 Traffades vi pa Josses strand for en minnesstund ordnad av Sv. kyrkan,mycket stamningsfullt. Pia tande ljus,David & Simon skrev varsin halsning till Josse som sedan brandes tillsammans med alla andras halsningar. Sedan gick alla ner till minnestradet vid stranden,tande rokelse & lade ner rosor. Mycket sorgligt att se stranden & att se det lilla rum som Josse bodde i. Det haller nu pa att byggas upp pa nytt. Kvinnan som hyrde ut at tjejerna bjod oss pa kaffe. Hon forlorade sjalv nagra ur sin familj. Nu pa kvallen har vi varit pa stranden igen & tant vackra rislyktor & satt ner ljus i sanden pa stranden & tararna vill inte halla sig borta. Alla lyktor ser ut som stjarnor. Marja fick uppsoka sjuktaltet da hon trampat pa en glasbit. Men nu mar hon bara bra, det svider nog bara lite. Det ar varm & fuktigt men bra. Vi trivs & mar gott.

David Lindvall
Senast aktiv - från Visby, Gotlands län, Sverige