POW POW POW

tisdag 17 januari 2006 Fernie, British Columbia, Kanada

så efter lite klåp från både min och flygbolagets sida så är jag nu framme i min nya hemstad, vilket känns hur bra som helst! dock så var det inte spec trevligt när jag kom fram hit natten till lördag.. Fredrik, en av de jag bor med, hade lovat att hämta mig vid busshållsplatsen kl 3 på natten, men eftersom busschaufören hade stämt träff med en älg på vägen upp så blev jag en halvtimme försenad. hur älgen mådde fick jag aldrig reda på men det gick säkert bra... Väl framme så regnade det och var ca 4 dm slask på vägarna, klockan var 3.30 och fredrik var nowhere to be seen.. Traskade till den adressen som jag hade fått via sms men kunde inte se vilket av de fyra husen i korsningen som var "svenskhuset". Detta ledde till att jag ringde och väckte fredriks flickvän anngela som fick mota ut freddan igen i regnet... själv så trodde juh jag att jag var på rätt ställe och väntade abara på att någon skulle sticka ut sitt huvud ur ett fönster och ropa in mig men efter fem minuter och ingen aktivitet i något av de husen som jag stod vid så ringde freddan å undrade var jag var någonstans.. det visade sig att jag hade fått fel adress och stod alltså helt fel.. det skulle vara 6 ave 8 st, jag fick 8ave 6 st.. =) kände mig lite sorgsen över att det regnade men de lovade mig att det var bättre på berget.

Nu har jag åkt i tre dagar och jag kan bara säga en sak, JAG ÄR I HIMMELRIKET!!! har aldrig i mitt liv sett så mkt snö som det finns här! Det har nu snöat 138 cm på 7 dagar, 138 CM! fatta vad det finns puder här!! tyvärr så är det mesta på berget stängt pga lavinrisken, vilket i sig är synd men de åk där det varit öppet är har varit de bästa snowboardåk i hela mitt liv=) Och nu väntar vi bara på att de ska öppna alla bowls här, då kommer det krävas hästvärktabletter för att få ner en från adrenalinkickarna!

Vi bor just nu 7 st i vårt hus och det är helt ok med plats, huset är större än vad jag förväntade mig. Känner ju ingen spec bra men alla här är jävligt trevliga och det ska bli sjukt kul att bo här!

det finns lite bilder på deras resedagbok, http://www.resdagboken.com/Default.aspx?documentId=3&userId=77107§ion=blog där kan man se lite hur vi bor å så... får se hur mkt mer jag skriver i den här nu, kanske skriver lite i deras också eftersom vi trots allt bor tillsammans nu=) lägger även upp lite bilder från calgary och newark...

Kram från en snögalen hannes!

Hannes Ullman
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige