Burma och kara moten!

torsdag 23 februari 2006 Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand
  • 224
  • 0

Fick ett nytt land att lagga till pa var lista igar! Var i Burma (Myanmar) och vanda, for att fa stampel i passet och langre visum i Thailand! Steg av baten i 20 min. och kopte en flaska whiskey for 20kr. Hade inte velat stanna langre, marktes att landet var betydligt fattigare an Thailand. Direkt hangde det sma pojkar i armarna pa oss och tiggde om pengar. Hamskt och jobbigt. Akte med en "visarun" buss som hjalper turister att forlanga visum. Bussen var full av tokiga manniskor, manga svenskar, men inte en "normal" manniska. Konstiga var de allihoppa.
Vi blev avslappta i Ranong och fick uppleva "Riktiga Thailand." Fanns varken en turist eller en ordentlig restaurang inom synhall. Intressant, men blev inte frestade att stanna, skitiga gator och fallfardiga hus. Morkret kom fort och vi skulle leta oss tillbaka till vart hotell, men fann ingen vag. Hamnade i ett litet bostadsomrade och fragade tva gubbar om vagen. De erbjod oss 40batt (8kr.) for att skjutsa oss pa vespa tillbaka. Antog sjalvklart forslaget, hoppade upp pa varsin! Men fick kliva av, vi skulle tydligen aka bada tva bakom en gubbe, pa en vespa. Det var trangt, gubben halvstod,(hade lite svart att starta) men det gick och vi kom hem!
Lamnade Ranong redan idag och akte sju timmars buss till Hua hin och traffade Patriks foraldrar! Var verkligen jattekul att traffa dem!! (efter fem manader.) Harligt med nara och kara igen!!
Pigge och Lotta fran Grebbestad bor har under vintern, sa vi har vart ute och haft en trevlig kvall med dem alla ikvall!!
Tuktuk, thaimat och Margarita, sa som det ska vara!

Tanker pa er och Sverige!! Manga kramar//

I khao lak fann vi en svensk restaurang, "Viking". Ah, har aldrig nansin vart sa gott med 0xfile och bearnessas!! Thaimaten ar god, men det ar skont med paus ibland...

Patrik Ahlstrand
patrikoida