Konsten att dricka te pa ratt satt!

torsdag 11 december 2003 Singapore, Singapore
  • 131
  • 0

Hej alla prenumeranter!
Har kommer en liten forklaring till den forra rubriken: Oknen blommade, tack vare att dessa tva svenskar alltid lyckas ta med sig regnet vart de an reser!!! :)

Vi lamnade Alice Springs i sondags 7 dec, i vetskapen om att vi skulle resa 20 timmar med en aircon buss upp mot Darwin. Forsta sex timmarna var ett helvete dar vi badade i helvetets eldar (eller snarare att det kandes sa) eftersom bussens aircon fungerade inte som den skulle. Vid vart bussbyte i Kathrine traffade vi pa en lite lagom berusad aborgin kvinna som sade upprepande "Abbacountry", vilket vi forstas inte forstog direkt vad som menades med det. Roger loste gatan till slut. Vi kommer fran ABBA Country.

Efter ytterligare 14 timmar rullade vi sakta in i ett valdigt hett och klibbigt Darwin. Darwin var inte varldens mest spannande stad eftersom vi reser pa begransade resurser. Vi sag iallafall den botaniska tradgarden och det Norra Territoriets museum. Darwin skall besokas under Australiens vinter nar det inte finns nagra Box Jelly Fish i havet, eftersom det nu ar badforbud fram till i mars. Darwin ar nog vart ett besok for den som vill besoka regnskogen.

Igar antligen, landade vart plan i Singapore. Idag har vi kopt bussbiljett till Kuala Lumpur, Malaysia. En liten natt resa pa sex timmar som vi skall avverka imorgon over dagen. Efter det vandrade vi runt i staden och upptackte manga saker som inte setts tidigare. Bland annat hittade vi ett mysigt tehus dar vi larde oss allt om tedrickandets konst av en trevlig dam. En liter te gick los pa cirkus 100 kr, vilket vi tyckte det var vart eftersom vi firade var 5 arsdag (dock tva veckor for sent).

Nu ska vi hamta ut 11 rullar (275 kort) pa Kodak och sedan ska vi forsoka att ringa till Malaysia for att fixa boende till imorgon.

Ask-halsningar Roger och Mikaela

grogga