lunchpaus
lunchpaus

Dag 5

onsdag 6 december 2006 Douz, Kebili, Tunisien

Idag har vi åkt bil nästan hela dagen...det var jätte dåliga vägar så vi satt och skumpade i baksätet av bilen...vi såg iallafall en jätte stor hord med får och en flock med dromerader som var ute på betning..

På kvällen kom vi fram till Ksar Gelin..där gick vi en bra bit i öknen för att titta på ett gammalt fort..det var säkert 2h vandring i värmen och i tung sand...rätt jobbigt! på tillbaka vägen tog vi massa roliga foton på våra skuggor...vi skrev sahara med hjälp av våra kroppar och tog foto på skuggan...blev riktigt bra!!! Sara och jag hjulade i sahara öknen och vi blev filmade, så det kommer kanske med i TV...vem vet :) sen fick vi gå fram och tillbaka framför solnedgången hundra gånger så vår filmande vän skulle få nägra bra bilder med sig och visa i TV

När vi kom tillbaka till där vi skulle tälta på kvällen badade vi i varma källor!

sen fick vi jätte god mat! enkelt men gott! Det var kyckling med stark sås och spagetti...sen packade vi på oss massor kläder raggsockar, långkalsoner, mössa, vantar för att vi inte skulle frysa i tältet på natten...efter det bleev det världens partaj med afrikanska trummor och afrikansk dans...helt galet kul, men oj vad vi svettades...

natten var kall och vi blev väckta på morronen av en jävla tupp dom aldrig ville sluta gala *gahh

Emma Cederlund
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige