San pedro la laguna...

söndag 7 januari 2007 Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Kom in igar med Mike till san pedro la laguna som ligger ca 1000 meter uppe bland bergen och dar i finns det en stor sjo,bergen runt om ar gron,bruna med blandad storlek pa traden,3 vulkaner ligger runt om och 2st ser vi fran rummet som kostar 80kr-veckan..utsikten ar den basta jag haft..
Hela stan,byn har gator som gamla stan(fast mindre),sma stigar imellan,i lillskogen och backar som halva flottsbro,skit jobbigt!!!
Igar paddla vi lite val langt ut med kajaken,ca en 1,5 tim till en strand dar vi hoppade av och spelade fotboll med ett par grabbar och nagra gubbar,planen va ju inte den basta,grus blandat med sten,sa idag sitter jag har med 5st plaster,en pa varje ta,Ga aff ton,TACK!!!,ha ha ha..
Men paddlingen va en riktig parla,dar ligger vi och flyter omkring i bar over kropp i 35grader 500 meter fran land med hela vyn framfor oss...Travelling is hard shit!!!
Idag blir det rida rida ranka,far se bara hur hasten ser ut,man har ju sett nagra och dom klassade ju inte ens in som hamburgare for fan...
Men det blir val ett aventyr det oxa...
Vi kom hit for att plugga spanska och imorgon 0900 sa borjar forsta lektionen,manga gor det men sen finns det en liten baksida av den har byn som alla andra..Det finns valdigt manga turister som kommer och sedan stannar i 7,8 manader for att det ar billigt men oxa for att knarket kostar 0
Man hor att nagra har blivigt ranade pa alla sma stigar som gar imellan och en del ar ganska morka..
Nu har stan lungnat ner sig,igar vaknade vi 07 av dom varsta smatter banden pa marknaden folt av en knall som en javla bomb,man skiter i bralan varje gang..Dom firade tydligen barnens dag!!Runt om hela byn gick det runt ca 20 gubbar,alla i cowboy hatt och med sana dar feta smatter band i handerna,som dom tante pa runt om pa sma gatorna.Och sa gick dom in och valsignade varenda affar,restaurang och hotel med rokelse och stora bomber pa gatorna,en del small sa javla hogt.....
En skum dag i mitt liv....

Och ni mar bra hoppas jag,!!!!