Resdagboken

Karachi

508 Bilder & 49 Dagböcker

Rapportera
Slutet
fredag 18 december 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Slutet Ja, då var det slut på tiden här i Pakistan. I kväll går planet till Bangkok och där ska jag träffa Jenny och Peter. Vi kommer troligen att åka till ön Kho Samet och fira jul där. I veckan skulle jag haft barnpraktik men det har inte gått så bra för i måndags kom läraren på

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
Bröllop
lördag 12 december 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej alla. Nu har det gått några dagar igen. Det börjar närma sig slutet och är bara en vecka kvar, det känns lite tråkigt då det är ganska kul här och risken är stor att jag aldrig kommer att träffa mina kompisar jag fått här. De har inte råd att resa till Sverige och Pakistan är

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
Tragiskt
lördag 5 december 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej alla. Ni som inte gillar att läsa om tragiska saker ska hoppa över det här inlägget. Nu har jag varit på Karachis största barnsjukhus som är finansierat från regeringen. Nu kan jag säga att jag har sett ”riktiga” Pakistan. För det finns ett rikt och ett fattigt Pakistan och en

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
Säkerhetspolisen
torsdag 3 december 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej alla där hemma, det börjar hända mer igen. I går ville de träffa mig från säkerhetsavdelningen på skolan, jag trodde att det gällde min resa till Lahore, men det visade sig att det var säkerhetspolisen typ SÄPO som vill träffa mig. Och det gällde ett brev jag hade skrivit till

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
Pakistansk cricket & svininfluensa
onsdag 25 november 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej alla där ute i den stora världen. Det har hänt lite sen sist. Jag har bland annat varit på en annorlunda cricketmatch. Salim skrämde upp mig kl 6 på en söndag morgon och kl 7 åkte vi mot nya äventyr. Väl framme möts vi av ett seröst lag som värmer upp, men inte Salims lag inte..

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
Barn, massor av sjuka barn
lördag 21 november 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej där hemma. Har hört att ni har det regning och så. Här skiner solen alla dagar och jag tänker varje morgon, åh klarblå himmel, sen när jag tänker lite mer, det betyder att det blir varmt…. Men det har blivit lite svalare, bara ca 32 grader i skuggan på dagarna och på natten har jag

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
The Aga Khan
söndag 15 november 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej kära vänner och andra dagboksläsare. Fortfarande kul att så många är med och läser, det blir roligare att skriva då. Min praktik på barnsidan har inte startat än, men den ska starta nu på tisdag. Systemet här är lite trögt, ingen kan eller får ta beslut utan det verkar vara en

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
Svininfluensa finns det?
lördag 7 november 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej Kära vänner. Jag har hört att vintern har kommit till er. Här är det fortfarande varmt men lite bättre nu. Det är bara ca 35 grader varmt i skuggan på dagarna. Jag har inte lyckat få tag i någon termometer så jag kan mäta själv men har köpt en gammaldags kvicksilver termometer.

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
En lugn vecka
onsdag 28 oktober 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej kära dagboksläsare. Nu har det gått en vecka sen förra inlägget och dags för lite uppdatering. Det har varit en lugn vecka, inte så mycket äventyr. Har som er följt massmedia och det verkar mycket oroligt i mitten av landet, men här märkts inget. Skolan var stängd en dag för det

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Rapportera
Praktiken har börjat
måndag 19 oktober 2009 - Karachi, Sindh, Pakistan

Hej. Nu har jag gjort min första praktik dag. Vi åkte till ett community där vi ska göra vår praktik. Här i Pakistan bor man vanligtvis i olika community beroende på vilken sekt man är med i. Ett community är som ett kvarter vanligtvis med egna vakter och staket runt. Kristna och andra

Peder Molin
PederM i Skola i Pakistan
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Skola i Pakistan

Skola i Pakistan

23 september 2009 - 29 januari 2010

Tänkte åka på lite äventyr igen. Först ska jag till Islamabad i Pakistan och om det är möjligt göra en liten vandring i bergen mot Tibet. Sen till Karatshi i södra Pakistan och gå skola från oktober till jul. Sedan blir det troligen vidare till Malaysia och Filippinerna och sen hem via Singapore. Hemma lagomt till skidsäsongen :) I am going to Karachi in Pakistan for school. Then I go to Philippines, Malaysia and Singapore and home to Sweden for the skiing in the spring :)

914 Foton 32 Inlägg
Filippinerna

Filippinerna

2 januari 1992 - 8 april 1992

Den första till Philippinerna.... -Manila, Baggio, puerto Galera Mindoro

2 Foton 5 Inlägg
Pakistan juni 2008

Pakistan juni 2008

1 juni 2008 - 24 juni 2008

Lärarutbyte Altamash Dental Institute

91 Foton 7 Inlägg
You only live ones

You only live ones

23 mars 2008 - 23 mars 2010

You only live ones... My goal is to travel all the continents this year... Love to visit new countries and meet new people around the world. I am 28 years old and work on ships all around the world. Have every 6 weeks off whit gives me 6 weeks to explore and enjoy other cultures. Months june to august are reserved to beautiful scandinavia.. Se you out there !!!!

4 Foton 1 Inlägg
Utbyte till Karachi

Utbyte till Karachi

13 oktober 2007 - 12 januari 2008

Utbyte mellan Karolinska Instituets sjuksköterskeutbildning och Aga Khan University i Karachi/Pakistan. Jag ska tillsammans med min vän Cecilia studera och göra praktik.

38 Foton 13 Inlägg
Livet i Dubai

Livet i Dubai

22 juni 2007 - 22 juni 2010

Flytter ned til Dubai og begynner og jobbe som crew for Emirates Airline!

0 Foton 38 Inlägg
Tänder på jobbet

Tänder på jobbet

6 mars 2007 - 2 juni 2007

Studentutbyte i Karachi, Pakistan

53 Foton 9 Inlägg
Uppsatsskrivande i Pakistan

Uppsatsskrivande i Pakistan

14 april 2007 - 6 juni 2007

Två månader i Pakistan för att studera landets decentralisering och skriva min magisteruppsats i nationalekonomi!

0 Foton 3 Inlägg
Nilsson (Steget före)i ARABIEN !

Nilsson (Steget före)i ARABIEN !

1 februari 2007 - 4 februari 2010

Dax för lite mera galenskaper... Flygvärdinna i Arabien:)

154 Foton 34 Inlägg
Luftens hjältar hela da´n...flyger bara flygplan!

Luftens hjältar hela da´n...flyger bara flygplan!

11 januari 2007 - 15 augusti 2007

Åååeeaaa - Flygplan Åååeeeååå - Flygplan Luftens hjältar hela da´n flyger bara flygplan... Japp så var det dags att flytta en trappa upp, hmm eller ett par hundra mil ner...(söderut alltså). Jag ska bli flygvärdinna, för flybolaget Etihad i Abu Dhabi!? Fortsättning följer!

289 Foton 13 Inlägg
Inga foruminlägg
Close

Logga in med Facebook

Glömt ditt lösenord? Bli medlem
Close

Bli medlem