Palau

Fem dykdagar i Palau, wow!!!
tisdag 28 april 2015 - Koror, Palau

Kristallblått vatten, färgrika korallrev, mycket haj, ibland VÄLDIGT strömt. Bodde i lyxigaste hytten med riktigt fönster, kanon god mat och som sagt dykning i världsklass! Detta skrev vi på flygplatsen i Palau, men de visste inte vad wifi var så vi hoppas få det publicerat i Manilla

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Filippinerna och Palau
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Antligen har vi internet!
lördag 21 mars 2015 - Koror, Palau

Den 16 mars: Tidigt upp idag för att hinna med både snorkling och en tur till Koror – vi kände att vi tillfälligt höll på att få lite lappsjuka… Snorklingen blev tyvärr lite sämre idag, sikten var inte riktigt ok, varför vet vi ej. Men kaykingen var lika fin som alltid. Och så såg

Snabbvisit i Koror
måndag 16 mars 2015 - Koror, Palau

Är på snabbvisit i civilisationen i Koror - passar på att lägga upp lite dagbok... Den 12 mars Denna dag var ägnad åt att förflytta oss från Peleliu till Nature Island Resort i Airai. Det ligger på en eco-turism skyddad udde längst söderut på den största ön Babeldaob. Vi känner både

Krig och fred
onsdag 11 mars 2015 - Peleliu, Palau

Den 10 mars: Idag har solen lyst lika mycket som det regnade igår. Vi har haft en “fysiskt krävande, väldigt svettig, 6-timmars historielektion, mestadels ute i djungeln med en mycket kunnig inhemsk guide. The Pacific war har verkligen lämnat spår här på Peleliu och att vandra i denna

En blöt cykeltur
måndag 9 mars 2015 - Koror, Palau

Den 9 mars Cyklar kan se olika ut och här ser dom väldigt speciella ut… låga men med väldigt höga styren, inga pakethållare men faktiskt med fotbroms och kraftiga däck. Sätta fast lite packning på dessa var inte helt lätt men vi lyckades få med oss både ryggsäck och 2 små söta

Peleliu
söndag 8 mars 2015 - Peleliu, Palau

Den 8 mars: Det blev lite för sent igår för vi hamnade i sällskap med andra trevliga människor som spelade spel. Men det var det värt för vi hade TREVLIGT! Packningen blev klar och kl 8,00 imorse körde Leif (den beställda taxin kom aldrig) oss till Maml dive center för vidare transport

Utforska Koror
lördag 7 mars 2015 - Koror, Palau

Den 7 mars Sov ut och tog det lugnt efter gårdagens fantastiska upplevelser. Dagen ägnades åt promenad i Koror med omnejd. Började med en fika på vårt japanska favoritställe. Testade hyvlad cocos glass som var en riktig höjdare. Sedan ställde vi kosa söderut och tog en öl på MAML dive

Overkligt
fredag 6 mars 2015 - Koror, Palau

Den 6 mars Ännu en dag som skulle ge fantastiska upplevelser tog sin början. Frukost och sen iväg med Impac bussen till kontoret. Jellyfish Lake med kajakpaddling hade vi beställt. Vi plöjde genom vågorna den västra vägen ut till Milky Way och guiderna dök ner på botten och tog upp leran

En mellandag
torsdag 5 mars 2015 - Koror, Palau

En mellandag med sovmorgon, utforskarpromenader i Koror och besök ”bakom kulisserna” på Corall Reef Center… Vi fick alltså komma in en stund ”bakom” och se hur forskningen kring koraller i dessa vatten går till. Detta p.g.a. våra rumsgrannar – tack för det – mycket intressant.

Tyfoner
tisdag 2 augusti 2011 - Koror, Palau

Nu har vi passerats av två eller tre tyfoner under vår resa. Regn har fått en ny innebörd. Det kan regna från ovan, från sidan och från överallt. Det kan vara slagregn, kastregn, skurar, skyfall, ösregn, hällregn, kaskadregn….eller bara regn…….. Vissa duschmunstycken ligger i lä i

Bo Holmstedt
bossesresa i Äntligen ett varv till!
Filippinerna och Palau

Filippinerna och Palau

11 april 2015 - 29 april 2015

Vi börjar med 2 nätter i Hongkong. Därefter blir det dykning i Filippinerna och Palau, ett nytt land för oss.

Mattila-kul och Palau-äventyr

Mattila-kul och Palau-äventyr

14 februari 2015 - 22 mars 2015

En tudelad resa som kommer att innehålla både skidåkning och snorkling! Vi börjar med att njuta av Sveriges snövita skönhet i Mattila (Värmland)v.8 och åker därefter till Palau för att njuta av Stilla Havets klarblåa skönhet, 26/2-22/3. Följ oss gärna…

Äntligen ett varv till!

Äntligen ett varv till!

9 juli 2011 - 6 augusti 2011

Slappa, shoppa, dyka, läsa och mysa

Långsemester 2011

Långsemester 2011

29 januari 2011 - 2 april 2011

Filippinerna, Palau, Sipadan. Nu även Hong Kong!

Mikronesien

Mikronesien

3 juli 2010 - 1 augusti 2010

Dykning i Mikronesien samt stopp i Taiwan och Hong Kong.

Taiwan-Palau 2010

Taiwan-Palau 2010

1 februari 2010 - 24 mars 2010

Segeltoern um Palau mit Zwischenstopp in Taipei

17 december 2009 - 10 januari 2010

Vi försöker ta oss till Palau igen!

Öar!

Öar!

24 februari 2009 - 13 juli 2009

:D

31 januari 2008 - 22 februari 2008

Vi tänker att försöka resa till Palau i Micronesien. Palau är ett av dom absolut bästa dykställen i världen.

Palau...vart ligger det?

Palau...vart ligger det?

31 januari 2008 - 28 februari 2008

Om jag ändå skall vara ledig och ut på resande fot så kan man väl åka dit ingen jag känner har varit? Börjar med att ladda batterierna runt Singapore/Thailand för att sedan ta mig vidare till Manila och slutligen Palau (jodå, det finns ett land som heter så ;)

Senaste aktivitet
Senaste svar