Panama

Lite smått
torsdag 16 mars 2017 - Boquete, Panama

Efter sista uppdateringen så var det lite bättre väder, så skönt så vi fick en stranddag och en riktigt fin stranddag innan vårt sista dyk i lördags. Helt underbart! Vi var o kollade på ett gammalt bogseringsfartyg som hade legat där i nästan 20 år! Och efter det kollade vi på koraller

tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Munnen av tjuren
torsdag 9 mars 2017 - Bocas del Toro, Panama

Nu var det ett tag sen igen! Men här är lite vad som hänt: •Isa har fyllt 26, en dag med ett bra avslut med nudelmiddag (man får ta vad som finns i affären) och öl på vår egna balkong och schysst häng (vi tre haha)•Sanne har fyllt 25, en helt ok dag och även där en riktigt kul

tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Panama City
torsdag 25 augusti 2016 - Panama City, Panama

Da har man spenderat en och en halv dag i Panama City, jag bor i old town eller Casco Viejo som det heter. Finns mycket att titta pa nar man gar omkring, pa ena sidan ar det ny restaurerade gamla spanska kolonialbyggnader och pa andra sidan ar det varsta slummhusen. Tydligen paborjade de ett stort

22/8 Dykning i Santa Catalin mm
måndag 22 augusti 2016 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

22-24/8 Santa Catalina Reste från Boquete till Santa Catalina måndagen den 22, dags att fortsätta äventyret och se något annat. Först hade jag tänkt att köra en latmask å boka en direkt shuttle bus bara för turister, dubbla priset men snabbare. Dock blev den inställd så jag fick ge mig

Bergbestigning och nasta resmal
söndag 21 augusti 2016 - Boquete, Panama

Hej!Nu har jag varit i Boquete 1 vecka, har varit trevligt, gjort en hel del trevlig vandringar och traffat familjen Peterson. I lordags foljde jag med Daniel Peterson till staden David brevid vid och tittade nar hans son spelade fotboll (7 ar gammal). Sen blev jag hembjuden pa lunch, var valdigt

Dag 19 - Portobelo till Panama City
onsdag 7 december 2016 - Panama City, Panama

Puh! Det har varit ett konstigt dygn. Hjärnan har gått på högvarv, jag har surfat efter info, jag har läst, kollat igen o hade egentligen en plan när jag vaknade 02.40 på natten o trodde hela huset skulle spolas bort i ovädret. Resten av natten sov jag av o till pga a) ovädret b) ACn jag

Dag 18 - Panama City till Portobelo
tisdag 6 december 2016 - Portobelo, Colón, Panama

Dagen började bra. Åt en tidig frukost o hotellet beställde en Uber till mig. Det var billigt o ingen trafik! Det gick snabbt att komma till Miraflores slussen som är den som ligger närmast Panama City o en av tre stora slussar (de övriga två heter Pdro Miguel och Gatun) längs m den 80 km

Dag 17 - Panama City 5/12
måndag 5 december 2016 - Panama City, Panama

Sovit som en princessa i min superbekväma säng. Vaknade redan 06.30 utsövd o pigg p ägnade sedan 2 timmar åt att se på spanska CNN, där man bland annat rapporterade om Kuba o laddade upp resterande bilder i dagboken. Internetet är supersnabbt på morgonen m segt som klister på kvällen.Det

Dag 16 - Havanna till Panama City
söndag 4 december 2016 - Panama City, Panama

Ligger på mitt spacade rum i Panama City o laddar upp lite bilder till de senaste dagarnas inlägg. Periodvis funkar det bra o periodvis tappas kontakten m jämfört med Kuba är ju internet är ett mirakel! Det enda som inte riktigt vill är att få till Texter t bilderna men det kanske spelar

Dag 19 och 20. Vandring i Boquete
torsdag 18 augusti 2016 - Boquete, Panama

Hej! Jag lever fortfarande och frodas, maste korrigera adressen till Corres blogg ar: http://blog.corneliaryas.com/ 17\8 Quitzal Trail En vandring tillsammans med tva tyskar jag traffat. En vacker vandring genom kompakt regnskog, borjar stiga efter en bit och avslutas med en utsiktspunkt. Dar

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Cuba libre por favor!!!

Cuba libre por favor!!!

16 januari 2015 - 28 februari 2015

Start i Colombia, sen Panamá och Costa Rica, Guate, Belize och Mexicó! Då håller vi i hatten igen!

Centralamerika med Rosa bussarna

Centralamerika med Rosa bussarna

12 januari 2015 - 16 februari 2015

Centralamerika 50+ Från Panama-Mexiko! Utforska Centralamerika och res med Rosa Bussarna från Panama City till vackra mexikanska Playa del Carmen. Njut av karibiska stränder, upptäck regnskogens alla fantastiska djur- och fågelarter och ta del av mayakulturens unika historia. Vi lovar dig en resa du sent kommer att glömma. Så låter den korta sammanfattningen av min nästa resa. Med Rosa bussarna men utan rosa buss. Vi bor inomhus varje natt och inte på bussen! Vi börjar i Panama och sen Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Guatemala, Honduras, Belize och slutar i Mexico. Hela resan tar en dryg månad och min förhandsinställning är VATTEN, i haven och i luften, inte minst i REGNskogen. Välkommen att kommentera om stort och smått ute eller hemma. www.rosabussarna.com/resa/centralamerika-50#travelinfo

Do you know the way to San José?

Do you know the way to San José?

8 september 2014 - 19 december 2014

Två riktiga tangopartners-in-crime packar ryggsäckarna på nytt och far till kontinenten de drömt om under alla pluggår: América! Detta är belöningen efter fem år av flitigt (?) studerande och ett år fullmatat av hjärntrötthet på våra respektive PTP-tjänster. På schemat: natur & kultur, strandhäng, vandring, kanske en och annan kittlande aktivitet (surfing, rafting..?), god mat, gott vin och dans dans dans! Färden går genom Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia och Argentina. På vägen hoppas vi sammanstråla med några goda vänner på olika håll. Det är väl ungefär det som är bestämt....bladet är oskrivet, vi ses till jul!

Sydamerika

Sydamerika

2 september 2014 - 16 december 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Centralamerika

Centralamerika

17 mars 2014 - 29 april 2014

Rundresa med ryggsäck i Costa Rica, Panama och Nicaragua.

Andreas Andersson
kalven00