Panama

Del 2 av min resa
lördag 12 augusti 2017 - Panama City, Panama

Idag har jag flugit från Guatemala till Panama. Så andra delen  av min resa har börjat. Imorgon kväll kommer jag att träffa G Adventure som jag via Kilroy har bokat min åtta dagar långa rundresa här i Panama. Jag kommer även att träffa mina medresenärer.Jag har nu varit i Panama i cirka

Christina G
tikena i Centralamerika
Sista dagen
onsdag 5 juli 2017 - Panama City, Panama

Så var vi framme vid sista dagen på denna underbara resa i syd/central Amerika.Dagen ängnades åt lite shopping vid Albrook och hit var det supersmidigt att åka tunnelbana.Albrook är ett gigantiskt shoppingcenterEfter shoppingturen blev det hotellpoolen.Ikväll hade vi bokat att gå på en

Mot Contadora.
onsdag 28 juni 2017 - Panama City, Panama

Väckning 05:20Upp och checka ut. Tyvärr öppnar frukosten inte förrän 06:30 vilket vi inte hinner med då vi skall vara vid Trump Tower då. (Sofies favorit president 😀)Båten avgår enligt tidtabell 07:30 och det bär av mot ön Contadora.  Jag somnar på en av sofforna och efter ca 45

Mot Panama
måndag 26 juni 2017 - Panama City, Panama

Då var det dags att säga på återseende till fantastiska Peru.Upp kl 8:30 packa allt och ner till frukosten.Taxi kommer kl 10:00 för skjuts till flyget mot Lima där vi skall byta plan vidare mot Panama.Det första vi slås av då vi landar vid ca 20- tiden är att värmen är tryckande även

Lite smått
torsdag 16 mars 2017 - Boquete, Panama

Efter sista uppdateringen så var det lite bättre väder, så skönt så vi fick en stranddag och en riktigt fin stranddag innan vårt sista dyk i lördags. Helt underbart! Vi var o kollade på ett gammalt bogseringsfartyg som hade legat där i nästan 20 år! Och efter det kollade vi på koraller

tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Munnen av tjuren
torsdag 9 mars 2017 - Bocas del Toro, Panama

Nu var det ett tag sen igen! Men här är lite vad som hänt: •Isa har fyllt 26, en dag med ett bra avslut med nudelmiddag (man får ta vad som finns i affären) och öl på vår egna balkong och schysst häng (vi tre haha)•Sanne har fyllt 25, en helt ok dag och även där en riktigt kul

tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Panama City
torsdag 25 augusti 2016 - Panama City, Panama

Da har man spenderat en och en halv dag i Panama City, jag bor i old town eller Casco Viejo som det heter. Finns mycket att titta pa nar man gar omkring, pa ena sidan ar det ny restaurerade gamla spanska kolonialbyggnader och pa andra sidan ar det varsta slummhusen. Tydligen paborjade de ett stort

22/8 Dykning i Santa Catalin mm
måndag 22 augusti 2016 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

22-24/8 Santa Catalina Reste från Boquete till Santa Catalina måndagen den 22, dags att fortsätta äventyret och se något annat. Först hade jag tänkt att köra en latmask å boka en direkt shuttle bus bara för turister, dubbla priset men snabbare. Dock blev den inställd så jag fick ge mig

Bergbestigning och nasta resmal
söndag 21 augusti 2016 - Boquete, Panama

Hej!Nu har jag varit i Boquete 1 vecka, har varit trevligt, gjort en hel del trevlig vandringar och traffat familjen Peterson. I lordags foljde jag med Daniel Peterson till staden David brevid vid och tittade nar hans son spelade fotboll (7 ar gammal). Sen blev jag hembjuden pa lunch, var valdigt

Dag 19 - Portobelo till Panama City
onsdag 7 december 2016 - Panama City, Panama

Puh! Det har varit ett konstigt dygn. Hjärnan har gått på högvarv, jag har surfat efter info, jag har läst, kollat igen o hade egentligen en plan när jag vaknade 02.40 på natten o trodde hela huset skulle spolas bort i ovädret. Resten av natten sov jag av o till pga a) ovädret b) ACn jag

Tine Asplund
TineA i Från Kuba till USA
Centralamerika

Centralamerika

28 juli 2017 - 25 augusti 2017

Reser till Guatemala för att lära mig spanska och bo i värdfamilj och se landet samt ta del av Maya indianernas liv idag och deras förfäders liv. Jag får på så sätt möjlighet att använda mina studier i antropologin, vilket känns kul. Efter två veckor i skolbänken med flera utflykter runt om i Guatemala flyger jag vidare till Panama. Här finns den berömda Panamakanalen. Dessutom har jag bokat en rundresa där jag kommer få besöka Bocas del Toro, Boquete och huvudstaden. Här ges även möjlighet till sol och bad. Ser fram emot den stora kombinationer och alla möjligheter som finns under min tid i Mellanamerika/Centralamerika/Latinamerika. Kärt barn har många namn... kombinera detta med men även få ta del av landets kultur och sevärdheter samt få njuta av lite sol och bad. I dessa länder är en stor del av befolkningen indianer, vilket och gör det möjligt att se hur indianer lever idag och hur deras förfäder levt. Guatemala räknas som Maya indianernas centralpunkt och varje vecka anordnas en stor marknad där de visar upp sina hantverk. Det går även att besöka platser som Tikal där stora pyramider går att beskåda.

inka mm.

inka mm.

15 juni 2017 - 6 juli 2017

Drömresa

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Cuba libre por favor!!!

Cuba libre por favor!!!

16 januari 2015 - 28 februari 2015

Start i Colombia, sen Panamá och Costa Rica, Guate, Belize och Mexicó! Då håller vi i hatten igen!

Centralamerika med Rosa bussarna

Centralamerika med Rosa bussarna

12 januari 2015 - 16 februari 2015

Centralamerika 50+ Från Panama-Mexiko! Utforska Centralamerika och res med Rosa Bussarna från Panama City till vackra mexikanska Playa del Carmen. Njut av karibiska stränder, upptäck regnskogens alla fantastiska djur- och fågelarter och ta del av mayakulturens unika historia. Vi lovar dig en resa du sent kommer att glömma. Så låter den korta sammanfattningen av min nästa resa. Med Rosa bussarna men utan rosa buss. Vi bor inomhus varje natt och inte på bussen! Vi börjar i Panama och sen Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Guatemala, Honduras, Belize och slutar i Mexico. Hela resan tar en dryg månad och min förhandsinställning är VATTEN, i haven och i luften, inte minst i REGNskogen. Välkommen att kommentera om stort och smått ute eller hemma. www.rosabussarna.com/resa/centralamerika-50#travelinfo

Do you know the way to San José?

Do you know the way to San José?

8 september 2014 - 19 december 2014

Två riktiga tangopartners-in-crime packar ryggsäckarna på nytt och far till kontinenten de drömt om under alla pluggår: América! Detta är belöningen efter fem år av flitigt (?) studerande och ett år fullmatat av hjärntrötthet på våra respektive PTP-tjänster. På schemat: natur & kultur, strandhäng, vandring, kanske en och annan kittlande aktivitet (surfing, rafting..?), god mat, gott vin och dans dans dans! Färden går genom Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia och Argentina. På vägen hoppas vi sammanstråla med några goda vänner på olika håll. Det är väl ungefär det som är bestämt....bladet är oskrivet, vi ses till jul!

Sydamerika

Sydamerika