Bocas del Toro

Isla Solarte
tisdag 6 mars 2018 - Bocas del Toro, Panama

HEJ IGEN....I dag har vi varit med vattentaxi ute på en ö som heter Isla Solarte. Ett helt underbart ställe att stanna ett par timmar på. Man stannar till vid en restaurang som är byggd ute på pålar och där har man byggt ut så man kan sola, bado o snorkla. Alldeles intill ligger ett

Bocas
måndag 5 mars 2018 - Bocas del Toro, Panama

Halloj....Då har vi tillbringat 3 hela dagar här i Bocas....Den första dagen tog vi en organiserad tur med guide till lite olika öar runtomkring, vi fick delfiner, sengångare, fina stränder, underbar snorkling och bad, naturen kring öarna är verkligen så man häpnar...här finns allt man

Munnen av tjuren
torsdag 9 mars 2017 - Bocas del Toro, Panama

Nu var det ett tag sen igen! Men här är lite vad som hänt: •Isa har fyllt 26, en dag med ett bra avslut med nudelmiddag (man får ta vad som finns i affären) och öl på vår egna balkong och schysst häng (vi tre haha)•Sanne har fyllt 25, en helt ok dag och även där en riktigt kul

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Dag 14, Corre åkte imorse, dykning idag
lördag 13 augusti 2016 - Bocas del Toro, Panama

Hola! Imorse kl 8 gick Corres flyg till Quito Ecudador, tråkigt å vara ensam nu. Flyger å hälsar på henne om två veckor. Tänkte dyka idag och imorgon, så reser jag till Boquete på måndag 15/8. Flyttat från Panamadamen till ett hostel imorse så nu är man backpacker igen, känns lite

Dag 11 på resan, sköna stränder, snorkling och kakaoplantage
onsdag 10 augusti 2016 - Bocas del Toro, Panama

Hej på er! Hoppas allt är bra där hemma!:-) Vi mår fortfarande bra!:-) En kul grej är att här på Bocas så springer det omkring ljusskygga krabbar på kvällarna i rännstenarna stället för råttor!:-) Se en av bilderna. Annars har vi nu hunnit vara ute på några äventyr sedan sist. I

6 dagar på Bocas bakom oss
söndag 7 augusti 2016 - Bocas del Toro, Panama

Hola que tal! Yo soy mui bien!:-) En första vecka har passerat på Bocas och den har varit bra. Personligen känns lite lite segt att slita i skolbänken på förmiddagarna när de finns på mycket annat kul man kan göra annars, men samtidigt är det kul att lära sig. Idag har vi varit på ett

Luffare
fredag 16 januari 2015 - Bocas del Toro, Panama

åÄr nu på en liten badort på en karibisk ö och slåss med en gammal dator med utskitet tangentbord,menar utslitet. Började resan med 4 natt-timmar i vintrigt Stockholm. Blev utkörd med andra hemlösa från 6 olika ställen när de stängde bl a centralen. Flygresan med KLM via Amsterdam gick

Pesten har kommit!
onsdag 15 oktober 2014 - Bocas del Toro, Panama

Så, vi bytte ju boende då vi trodde att det fanns bed bugs på det första stället. Men Elins "bett" blev bara fler och fler och spred sig över hela kroppen. När vi vaknade igår, efter 12 timmars underbar sömn, såg det för jävligt ut. Som stora, röda bölder och de täcker nästan hela

Är det farligt att bada när det blixtrar?
söndag 12 oktober 2014 - Bocas del Toro, Panama

Hm, senast vi skrev var vi i San José. I torsdags chillade vi bara där. Sov länge, läste bok, drog till ett shoppingcenter där Tara handlade massa solbrillor och Elin massa stringbikinis, och så gick vi på bio (tradition så fort vi är i en större stad). På vägen hem tog vi en taxi som

11. Volcano boarding, sjukhus & sunday funday
onsdag 28 maj 2014 - Bocas del Toro, Panama

Som jag nämnde sist var inte starten på Nicaragua helt problemfri. När jag anlände till Leon gjorde jag det med feber och en infektion som spridit sig upp genom båda benen. Ett sår på foten orsakat av revet på Utila hade blivit ordentligt infekterat tillsammans med fem andra mindre sår.

Panama

Panama

23 februari 2018 - 24 mars 2018

Hej igen... Det går som vanligt inte speciellt bra att lägga in bilder så jag får försöka senare, jag lägger lite bilder på en sida på Facebook som heter"vi som gillar att resa" gå med där och sök på mig så hittar ni bilder där. Eftermiddagen i dag har spenderats i gamla stan, Casco Veijo, det var en mycket trevlig dag med mycket nya intryck från gamla Panama, väl värt ett besök. eftermiddagen/kvällen blev det lite slapp vid poolen och god middag med vin (i vanlig ordning) I morgon blir det heldagsutflykt på Panamakanalen.....så det får ni höra om när jag skriver nästa gång.... Ha de gött i snöyran

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

Centralamerika med Rosa bussarna

Centralamerika med Rosa bussarna

12 januari 2015 - 16 februari 2015

Centralamerika 50+ Från Panama-Mexiko! Utforska Centralamerika och res med Rosa Bussarna från Panama City till vackra mexikanska Playa del Carmen. Njut av karibiska stränder, upptäck regnskogens alla fantastiska djur- och fågelarter och ta del av mayakulturens unika historia. Vi lovar dig en resa du sent kommer att glömma. Så låter den korta sammanfattningen av min nästa resa. Med Rosa bussarna men utan rosa buss. Vi bor inomhus varje natt och inte på bussen! Vi börjar i Panama och sen Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Guatemala, Honduras, Belize och slutar i Mexico. Hela resan tar en dryg månad och min förhandsinställning är VATTEN, i haven och i luften, inte minst i REGNskogen. Välkommen att kommentera om stort och smått ute eller hemma. www.rosabussarna.com/resa/centralamerika-50#travelinfo

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

17 mars 2014 - 29 april 2014

Rundresa med ryggsäck i Costa Rica, Panama och Nicaragua.

In the heart of America

In the heart of America

13 januari 2014 - 24 maj 2014

Då var det dags igen. Sällskapet har fördubblats och med mina två nya kompanjoner styrs kosan åt samma håll som sist men lite längre norrut. Förväntningarna på nya äventyr, bravader och massa nya möten och intryck är skyhöga.

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

15 januari 2014 - 19 februari 2014

Med Rosa Bussarna 50+ resa med buss från Panama City till Playa del Carmen i Mexico.

centralamerica

centralamerica