Chiriquí

Sista kvällen med våra kollosystrar
måndag 26 mars 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Ikväll är sista kvällen men våra kollosystrar. Vi klickade verkligen och trivs så bra ihop, det är helt sjukt att vi bara känt varandra i elva dagar. Och imorgon blir en sorgedag när vi ska skiljas åt. Sarah och Frida ska till Panama några dagar innan dom åker hem. Jag och Julia ska åka

Sommarkollot
fredag 23 mars 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Igår morse tog vi farväl av vår lillebror som åkte vidare på äventyr till Kuba, där han skulle leva (överleva) på 200pund i en månad. Stackars lillebror, måtte han ta sig hem till gården (ha ha ha, roligt eftersom han kommer från samma by som tv serien spelas in i). Här på ön

Boca Brava
tisdag 20 mars 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Vi skippade bussen imorse och tog taxi från David till Bocas Chica, efter lite räknande så blev det inte så mycket dyrare och vi tjänade några soltimmar :). Från Boca Chica tog vi båttaxi ut till en ö som heter Boca Brava. Hotellet vi hade kollat upp sen innan hade plats för oss och det

David
måndag 19 mars 2012 - David, Chiriquí, Panama

Vi bestamde oss for att stanna har i David tills imorgon, det ar festival i stan (Lite oklart vad for slags festival det ar men kossor och bilar har vi hort)sa vi har haft det jattebra med poolhang pa dagarna och fest pa kvallarna. Imorgon ska vi alla tjejor (och en engelsman som de andra tjejerna

Jakten pa Solen
lördag 17 mars 2012 - David, Chiriquí, Panama

Vi har rest valdigt mycket de senaste tva dagarna. Det borjade i torsdags, nar vi planerat att satta oss pa ett flyg till Bocas. Ett flyg som vi inte bokat och som det inte heller fanns platser kvar pa.. Sa varat anda alternativ blev att ta nattbussen upp till Almirante (och sedan battaxi ut till

Boca Brava
söndag 19 februari 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Att sitta på solvarma stenar och se solen gå ner över trädtopparna vid en öde strand. Att promenera genom djungeln med små apor som iakttar en ovanifrån. Att somna med en svalkande havsbris och höra vågornas brus och syrsornas sång. Att vakna på morgonen och det första man ser är

Maria Eckerberg
marioo i Un vagabundo en América Central!
Senast aktiv - från Bocas del Toro, Panama
Dollar
torsdag 16 februari 2012 - David, Chiriquí, Panama

De har nästan inga egna pengar här, bara amerikanska dollar. Förutom några mynt som är härifrån Panama Idag har vi varit på busstationen för att ta reda på hur vi kommer vidare mot Amirante och Bocas De Toro. Det verkar gå minibussar till Amirante och sedan tar man färjan eller

Camilla W
tavla20 i Costa Rica och Panama
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
I Panama nu
torsdag 16 februari 2012 - David, Chiriquí, Panama

Idag onsdag tog vi oss ifrån Costa Rica till Panama. Vi tog en taxi till Costa Rica gränsen. Där var det väldigt lång kö för atat få passen stämplat med utrese stämpel. Sen fick vi gå 200 meter till en annan byggnad där Panama gränsen var. Mycket folk och krångligt, men det gick till

Camilla W
tavla20 i Costa Rica och Panama
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
Hejsi fran tva rodlatta tjejer!
onsdag 7 december 2011 - David, Chiriquí, Panama

(johanna som skriver) Nar man tittar tillbaka pa det kanns det som vi hade en lugn och harmonisk vecka pa Bocas del toro men vi hann minsann med en hel del En dag hyrde vi cyklar och cyklade med tva norskor och en amerikan som vi traffade pa hostelet till nagra grottor. cyklarna var lite trotta

central amerika
fredag 6 maj 2011 - David, Chiriquí, Panama

Hej! Det var ett tag sen nu som jag fick ta i en data och denna ar sa kass. All text pa tangenterna ar borta och en del ar bytade med varandra sa jag far gissa mig till vilken bokstav som kommer! Efter LA sa akte vi iaf till Mexiko- Can cun som var ganska bra. Det var dar som jag brande mig som

Amerika

Amerika

13 mars 2012 - 8 maj 2012

Panama - Usa

Un vagabundo en América Central!

Un vagabundo en América Central!

31 januari 2012 - 14 april 2012

Jag tar mig från Buenos Aires till Guatemala City på 10 veckor.

Costa Rica och Panama

Costa Rica och Panama

1 februari 2012 - 5 mars 2012

Åker på semester med min karl till Costa Rica och Panama i 5 veckor. Börjar i Costa Rica och reser sen runt söderut mot Panama . Avslutar i Panama City Ser fram emot mycket spännande saker. Naturen ska vara väldigt vacker och varierande med många vulkaner,regnskog, städer, stränder mm. Hoppas att vi får se många djur

Central- och Sydamerika

Central- och Sydamerika

24 november 2011 - 30 juni 2012

24e November lamnar Katta och Johanna Sveriges kyla och styr kosan mot Central- och Sydamerika. Planen ar att under ca 7 manader bli extremt duktiga (eller atminstone kunna gora oss forstadda) pa spanska, traffa massa harliga manniskor, se intressanta platser och ha det allmant jattebra! Kankse slinker det kanske aven ner en ol eller tva under resans gang;)

Panama 2011

Panama 2011

14 april 2011 - 3 maj 2011

Semesterresa till Panama för att hälsa på Marias bror Markus. Vi har med oss en ny reskamrat den här gången i vår dotter Astrid. Sol och bad är som vanligt högt på prioritetslistan men som vanligt finns där även stenar, kulturbegivenheter och dykning.

Misantropen och Empress på reggaetontour

Misantropen och Empress på reggaetontour

2 februari 2011 - 24 maj 2011

Vi drar på tour med vår reggaetongrupp. Touren börjar i Buenos Aires och avslutas i Cancun, vi räknar med att hinna med ett hundratal spelningar under tiden. Misantropen på trummor och huligantuta, Empress på gitarr, latinosynthpiano och stönsång.

Mexico & centralamerika

Mexico & centralamerika

11 januari 2011 - 13 april 2011

Sydamerika

Sydamerika

13 januari 2011 - 26 mars 2011

Hallo där! Nu äntligen är det dags för nästa långresa. Denna gången bär det av till Colombia, Panama och Argentina. Vi ska läsa spanska i Colombia på "college" i Leticia och Cartagena.Pa em blir det utflykter,bad,"socialt umgänge" med de andra på skolan I Panama blir det förstås besök och boende på San Blas-öarna, sedan rundresa ytterligare 10 dagar. I Argentina har vi inte planerat så mkt än. blir väl troligen Mendoza-vindistrikt,Iguazufallen och Buenos Aires.mm.mm Följ med oss på resan om ni vill! Viva och Tony Om ni av misstag hamnat på maillistan och inte vill ha meddelande-säg till,så får du stanna hemma.

kina, usa, mexico, syd amerika

kina, usa, mexico, syd amerika