Boca Chica

Sista kvällen med våra kollosystrar
måndag 26 mars 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Ikväll är sista kvällen men våra kollosystrar. Vi klickade verkligen och trivs så bra ihop, det är helt sjukt att vi bara känt varandra i elva dagar. Och imorgon blir en sorgedag när vi ska skiljas åt. Sarah och Frida ska till Panama några dagar innan dom åker hem. Jag och Julia ska åka

Sommarkollot
fredag 23 mars 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Igår morse tog vi farväl av vår lillebror som åkte vidare på äventyr till Kuba, där han skulle leva (överleva) på 200pund i en månad. Stackars lillebror, måtte han ta sig hem till gården (ha ha ha, roligt eftersom han kommer från samma by som tv serien spelas in i). Här på ön

Boca Brava
tisdag 20 mars 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Vi skippade bussen imorse och tog taxi från David till Bocas Chica, efter lite räknande så blev det inte så mycket dyrare och vi tjänade några soltimmar :). Från Boca Chica tog vi båttaxi ut till en ö som heter Boca Brava. Hotellet vi hade kollat upp sen innan hade plats för oss och det

Boca Brava
söndag 19 februari 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Att sitta på solvarma stenar och se solen gå ner över trädtopparna vid en öde strand. Att promenera genom djungeln med små apor som iakttar en ovanifrån. Att somna med en svalkande havsbris och höra vågornas brus och syrsornas sång. Att vakna på morgonen och det första man ser är

Maria Eckerberg
marioo i Un vagabundo en América Central!
Senast aktiv - från Bocas del Toro, Panama
On a da island, in a da sun
lördag 8 januari 2011 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Hej hej! Nu var det riktigt lange sedan det skrevs fran Panama. Det har varit ratt lugna senaste dagar i riktig semesteranda. Sol, bad och god mat (med lite vin till). Vi ar nu tillbaka pa stilla havssidan och har haft tva riktigt slappa dagar pa ode sandstrander. Idag har varit en riktig

Stina Nilsson
FinaStina i Panamajul
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Land 29 eller land 4
lördag 12 juni 2010 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Fridfullt simmar jag runt under ytan och spanar pa koraller. Plotsligt far man syn pa nagot ovantat! Jag gestikulerar till Lasse som simmar strax bredvid och snart sa inser vi bada att vi flyter nasa mot nasa med en fet murana. Tankeverksamheten gar som foljer: 1.coolt... 2. vad ar det for nagot?

Las Isletas (Granada) en aparte hoofdstad (Managua)
onsdag 20 januari 2010 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Dag iedereen, De laatste keer was ik geeindigd met een cliffhanger, haha. Ismael was namelijk nog steeds niet teruggekomen van ons nieuwjaarsfeest! Om 10.45 hoorden we pas iemand binnenstommelen en het was inderdaad Ismael! Hij was, toen hij op het punt stond om naar huis te gaan, ineens een

Tarantellor, krokodiler och en borttappad Rodrigo
tisdag 6 januari 2009 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Efter gårdagens marina äventyr tänkte vi hålla fötterna torrare för en dag och utforska en del av själva Coiba-ön. Vi tog vår lilla jolle och körde till ANAM-stationen där parkvakterna höll till. Där satt det tre gubbar och söp till det med rom kl 10 på morgonen, och på andra sidan

Havet kan bjuda på överraskningar
måndag 5 januari 2009 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

"To sleep under the stars who could ask for more, with the moon keeping watch over me" sjunger Phil Collins i låten On my way och inte kan man annat än hålla med. Så efter en god natts sömn, vaggade av stilla havets kluckande vågor, bar det av mot det första riktiga dyket. Filip och Kajsa

Lekande delfiner & natt under stjärnorna mitt i Stilla Havet
söndag 4 januari 2009 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Lätt bästa dagen hittills! Tidigt på morgonen kom rodrigo, pappan i veterinärfamiljen, och hämtade upp oss. Vi körde till Boca Chica, där Carlos väntade med rejält med dykutrustning. När vi hade hittat grejer som passar till alla (även till kajsa!) så började vi bära till båten. Det

Amerika

Amerika

13 mars 2012 - 8 maj 2012

Panama - Usa

Un vagabundo en América Central!

Un vagabundo en América Central!

31 januari 2012 - 14 april 2012

Jag tar mig från Buenos Aires till Guatemala City på 10 veckor.

Panamajul

Panamajul

21 december 2010 - 12 januari 2011

Ajö du värld av snö och is, av ko o hund och katt o gris, av tråk och liv i kris nu ska vi iväg till paradis!

Mellanplanerat i Mellanamerika med många mellanladningar mera...

Mellanplanerat i Mellanamerika med många mellanladningar mera...

25 maj 2010 - 6 augusti 2010

En mellanstrukturerad resa som ska starta i Kingston, snabbstanna i Miami för att sedan hamna i Costa Rica och avslutas i Mexico City. Följeslagare blir min kära syster, den yngre som hänger med från Rastafariland till Miamai Beach till "do you know the way to san jose".. I san jose, Costa rica blir det skiftbyte och min reserutinerade ibland-bo ansluter. Från detta till hemresan från Mexico City kan i princip vad som helst hända.. Häng på!

Panama Comeback

Panama Comeback

24 december 2008 - 12 januari 2009

En resa där vi går i gamla fotspår och återser de smultronställen och människor vi lärde känna från de fyra år vi bodde där, men även ger oss ut på lite nya äventyr...

Panama och Costa Rica

Panama och Costa Rica

14 december 2009 - 15 januari 2010

Ska äntligen åka till Costa Rica och träffa JuanCa, som jag inte träffat på 10,5 år.

Centroamerica con Sylvia y Erik

Centroamerica con Sylvia y Erik

28 november 2009 - 17 februari 2010

Na mijn bachelor psychologie afgerond te hebben, besloot ik om mijn master nog even uit te stellen door een rondreis te maken door Centraal Amerika. Ik begin met een goede vriendin, Sylvia,in Cancun, Mexico en reis dan langzaam in 3,5 week steeds zuidelijker tot aan San José, Costa Rica. Daar ben ik dan enkele dagen alleen om vervolgens samen met een van mijn beste maatjes in een maand Panama en Colombia te bezoeken! Daarna reis ik nog 3 weken alleen!

Pura Vida

Pura Vida

21 januari 2009 - 23 maj 2009

Jag ska ut och resa igen! Denna gång bär det av till Guatemala för lite spanskaplugg och sedan vidare söderut mot Colombia!

PANAMA, COSTA RICA -09

PANAMA, COSTA RICA -09

27 februari 2009 - 22 mars 2009

Utforska en liten del av Central amerika. Slappa o ha det skönt på Bocas Del Toro och San Blas :-)

Senaste aktivitet
Senaste svar