Boqueron

Nu duger inte Skanerost mer ;)
onsdag 18 februari 2009 - Boqueron, Chiriquí, Panama

Buenas! Jag ar i Boquete, en liten stad som ligger relativt hogt vilket innebar att det ar himla svalt och skont har. Jag har val inte heller slagit pa stortrumman med aktiviteter har, det ar skont att bara lasa, strosa runt och ga och lagga sig nar det blivit for kallt for att sitta ute mer.

Lina Persson
LFZ i Lina gör centralamerika
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Vid foten av en vulkan
söndag 18 januari 2009 - Boqueron, Chiriquí, Panama

Nu är vi igang. Det tog ca 28 timmar fran dorr till dorr, sa vi var lite spaka nar vi gick i sang i Panama citty. Men snabbt aterhamtade vi oss och till frukost var vi i full gang att repetera namnen, for att se hur manga man hunnit lara sig. Vi ar 28 stycken. Det verkar som vi ar en trevlig

Vid foten av en vulkan
söndag 18 januari 2009 - Boqueron, Chiriquí, Panama

bergen
söndag 8 juni 2008 - Boqueron, Chiriquí, Panama

hmm vet inte riktigt var jag har hamnat nu, eller jo dte vet jag men blir lite fundersam over namnet iaf en bergsby uppe i norr panama, ska tydligen vara trevlig, jag hoppas pa det, lugnt iaf, vilket passar mig sa perfekt efter de senaste intensiva dagarna i panama city, ah! anlande till panamas

Maria Siirak
marrimi i Guatemala & Centralamerika
Senast aktiv - från Monteverde, Puntarenas, Costa Rica
3470 m over havet!
måndag 24 mars 2008 - Boqueron, Chiriquí, Panama

Da ett av vara mal med vistelsen i panama var att hitta ett stalle dar man kunde se bada haven samtidigt bestamde vi oss efter en dag i den lilla byn boquete for att bestiga den narliggande Volcan Baru. Vi hade last i Lonely Planet att detskulle ta 5-6 timmar attna toppen och vi hade pratat med en

sunburned...aha...
måndag 13 februari 2006 - Boqueron, Chiriquí, Panama

Sa nu har det hant...har varit jatte noga med solskydds faktor hela resan, t o m for pedantisk ibland har jag lust att pasta...idag skulle jag varit ute och raftat, hade packat solkramen och allt nar guiden kom och sa att det vart installt...typiskt, men men inget att deppa for sa vi bestamde oss

Mikaela Olsson
mikey mike i god bless us
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
tanter på vift 2009

tanter på vift 2009

16 januari 2009 - 20 februari 2009

Nu far vi mot Centralamerica. Tar hjälp av Rosa bussarna 50+.

Lina gör centralamerika

Lina gör centralamerika

3 februari 2009 - 4 juni 2009

Gillar vackra stränder, så fokus på härliga öar längs den karibiska kusten, kanske ta dykcertifikat i Honduras? Sen blir det lite städer och mysiga byar längs vägen.

Guatemala & Centralamerika

Guatemala & Centralamerika

18 januari 2008 - 30 juni 2008

Volontärarbete i Guatemala och sedan bara softa runt i Centralamerika några månader är planerna för mig just nu:)

Karin och Tobbe do Central America

Karin och Tobbe do Central America

8 januari 2008 - 29 maj 2008

Planen är följande: Första månaden i Antigua, Guatemala där vi bor i familj och pluggar spanska. Sedan vi förhoppningsvis lärt oss behärska språket tar vi oss genom Guatemalas regnskog och förbi Belizes paradisstränder upp till Cancún i Mexico. Därifrån flyger vi till Havana, Cuba och möter våra goda vänner Emma och Sebastian. Tillsammans med dem spenderar vi 3 veckor på Cuba med cigarren i ena handen och romflaskan i den andra och sedan fortsätter det ursprungliga resesällskapet till Panama. Därefter har vi två månader på oss att utforska övriga Centralamerika, dvs. Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador och Honduras, innan vi återvänder till Guatemala för att börja resan hemåt. För de två sista månaderna är planerna något oklara men förhoppningarna är att besöka diverse stränder och paradisöar, SURFA, prata spanska, lära oss dansa salsa, möta spännande människor och kulturer och bara njuta av varandra och livet!!

god bless us

god bless us

28 november 2005 - 3 maj 2006

*det som inte finns på film har inte hänt! *

Senaste aktivitet
Senaste svar