David

David
måndag 19 mars 2012 - David, Chiriquí, Panama

Vi bestamde oss for att stanna har i David tills imorgon, det ar festival i stan (Lite oklart vad for slags festival det ar men kossor och bilar har vi hort)sa vi har haft det jattebra med poolhang pa dagarna och fest pa kvallarna. Imorgon ska vi alla tjejor (och en engelsman som de andra tjejerna

Jakten pa Solen
lördag 17 mars 2012 - David, Chiriquí, Panama

Vi har rest valdigt mycket de senaste tva dagarna. Det borjade i torsdags, nar vi planerat att satta oss pa ett flyg till Bocas. Ett flyg som vi inte bokat och som det inte heller fanns platser kvar pa.. Sa varat anda alternativ blev att ta nattbussen upp till Almirante (och sedan battaxi ut till

Dollar
torsdag 16 februari 2012 - David, Chiriquí, Panama

De har nästan inga egna pengar här, bara amerikanska dollar. Förutom några mynt som är härifrån Panama Idag har vi varit på busstationen för att ta reda på hur vi kommer vidare mot Amirante och Bocas De Toro. Det verkar gå minibussar till Amirante och sedan tar man färjan eller

Camilla W
tavla20 i Costa Rica och Panama
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
I Panama nu
torsdag 16 februari 2012 - David, Chiriquí, Panama

Idag onsdag tog vi oss ifrån Costa Rica till Panama. Vi tog en taxi till Costa Rica gränsen. Där var det väldigt lång kö för atat få passen stämplat med utrese stämpel. Sen fick vi gå 200 meter till en annan byggnad där Panama gränsen var. Mycket folk och krångligt, men det gick till

Camilla W
tavla20 i Costa Rica och Panama
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
Hejsi fran tva rodlatta tjejer!
onsdag 7 december 2011 - David, Chiriquí, Panama

(johanna som skriver) Nar man tittar tillbaka pa det kanns det som vi hade en lugn och harmonisk vecka pa Bocas del toro men vi hann minsann med en hel del En dag hyrde vi cyklar och cyklade med tva norskor och en amerikan som vi traffade pa hostelet till nagra grottor. cyklarna var lite trotta

central amerika
fredag 6 maj 2011 - David, Chiriquí, Panama

Hej! Det var ett tag sen nu som jag fick ta i en data och denna ar sa kass. All text pa tangenterna ar borta och en del ar bytade med varandra sa jag far gissa mig till vilken bokstav som kommer! Efter LA sa akte vi iaf till Mexiko- Can cun som var ganska bra. Det var dar som jag brande mig som

Vilodag vid poolen idag
onsdag 20 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

Idag har vi letat upp ett litet hostel i stan där vi lånat deras pool för att svalka oss. Det har varit lite dåligt med bad hittils på resan men nu är vi rena, svala och nöjda. Temperaturen håller sig stadigt med marginal över 30 grader. Hoppas att ni alla har det bra där hemma. Maggan:

Apor
tisdag 19 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

Idag har vi varit på utflykt till en eco-lodge och lekt med vrålapor. Besöket startade lite tungt för Astrid då en av aporna, vid namn Google, drog en lite i luggen. Besöket avslutades med att två av aporna nafsade lite på henne så hon kommer förmodligen växa upp med en undermedveten

Äntligen bad i havet
måndag 18 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

Tillbaka i David hos Ze'ev och Christie(vänner till Marcus) efter en dag på playan. Solen steker bra så vi har mest suttit i skuggan under ett träd och njutit av livet

Åksjuka!
söndag 17 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

Idag har vi förflyttat oss mot gränsen till Costa Rica till Panamas näst största stad David. Resan tog ca 6h och Volvons AC fick jobba otroligt hårt. Vägarnas kvalitet, sole och värmen nockade dock resans yngsta deltagare rejält och tvingade oss till ett antal klädbyten i vägrenen. Dagens

Amerika

Amerika

13 mars 2012 - 8 maj 2012

Panama - Usa

Costa Rica och Panama

Costa Rica och Panama

1 februari 2012 - 5 mars 2012

Åker på semester med min karl till Costa Rica och Panama i 5 veckor. Börjar i Costa Rica och reser sen runt söderut mot Panama . Avslutar i Panama City Ser fram emot mycket spännande saker. Naturen ska vara väldigt vacker och varierande med många vulkaner,regnskog, städer, stränder mm. Hoppas att vi får se många djur

Central- och Sydamerika

Central- och Sydamerika

24 november 2011 - 30 juni 2012

24e November lamnar Katta och Johanna Sveriges kyla och styr kosan mot Central- och Sydamerika. Planen ar att under ca 7 manader bli extremt duktiga (eller atminstone kunna gora oss forstadda) pa spanska, traffa massa harliga manniskor, se intressanta platser och ha det allmant jattebra! Kankse slinker det kanske aven ner en ol eller tva under resans gang;)

Panama 2011

Panama 2011

14 april 2011 - 3 maj 2011

Semesterresa till Panama för att hälsa på Marias bror Markus. Vi har med oss en ny reskamrat den här gången i vår dotter Astrid. Sol och bad är som vanligt högt på prioritetslistan men som vanligt finns där även stenar, kulturbegivenheter och dykning.

Misantropen och Empress på reggaetontour

Misantropen och Empress på reggaetontour

2 februari 2011 - 24 maj 2011

Vi drar på tour med vår reggaetongrupp. Touren börjar i Buenos Aires och avslutas i Cancun, vi räknar med att hinna med ett hundratal spelningar under tiden. Misantropen på trummor och huligantuta, Empress på gitarr, latinosynthpiano och stönsång.

Mexico & centralamerika

Mexico & centralamerika

11 januari 2011 - 13 april 2011

Sydamerika

Sydamerika

13 januari 2011 - 26 mars 2011

Hallo där! Nu äntligen är det dags för nästa långresa. Denna gången bär det av till Colombia, Panama och Argentina. Vi ska läsa spanska i Colombia på "college" i Leticia och Cartagena.Pa em blir det utflykter,bad,"socialt umgänge" med de andra på skolan I Panama blir det förstås besök och boende på San Blas-öarna, sedan rundresa ytterligare 10 dagar. I Argentina har vi inte planerat så mkt än. blir väl troligen Mendoza-vindistrikt,Iguazufallen och Buenos Aires.mm.mm Följ med oss på resan om ni vill! Viva och Tony Om ni av misstag hamnat på maillistan och inte vill ha meddelande-säg till,så får du stanna hemma.

kina, usa, mexico, syd amerika

13 januari 2011 - 28 januari 2011

Panamajul

Panamajul

21 december 2010 - 12 januari 2011

Ajö du värld av snö och is, av ko o hund och katt o gris, av tråk och liv i kris nu ska vi iväg till paradis!

Olle Janebjer
Ojan81