Chiriquí

Vilodag vid poolen idag
onsdag 20 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

Idag har vi letat upp ett litet hostel i stan där vi lånat deras pool för att svalka oss. Det har varit lite dåligt med bad hittils på resan men nu är vi rena, svala och nöjda. Temperaturen håller sig stadigt med marginal över 30 grader. Hoppas att ni alla har det bra där hemma. Maggan:

Apor
tisdag 19 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

Idag har vi varit på utflykt till en eco-lodge och lekt med vrålapor. Besöket startade lite tungt för Astrid då en av aporna, vid namn Google, drog en lite i luggen. Besöket avslutades med att två av aporna nafsade lite på henne så hon kommer förmodligen växa upp med en undermedveten

Äntligen bad i havet
måndag 18 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

Tillbaka i David hos Ze'ev och Christie(vänner till Marcus) efter en dag på playan. Solen steker bra så vi har mest suttit i skuggan under ett träd och njutit av livet

Åksjuka!
söndag 17 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

Idag har vi förflyttat oss mot gränsen till Costa Rica till Panamas näst största stad David. Resan tog ca 6h och Volvons AC fick jobba otroligt hårt. Vägarnas kvalitet, sole och värmen nockade dock resans yngsta deltagare rejält och tvingade oss till ett antal klädbyten i vägrenen. Dagens

hejsan!
fredag 1 april 2011 - David, Chiriquí, Panama

hej hopp! just nu sitter vi i staden david. tog oss imorse fron boquete for att inatt ta nattbussen herifron till panama city. bussen gor 00.00 och ska vara framme i city 06.00. do ska vi hitta ett hostel och sedan boka antingen flyg eller buss/bot mot san blas oarna! :) vi gjorde igor en utflykt

Panama
måndag 28 mars 2011 - David, Chiriquí, Panama

Efter framgangarna pa karibienkusten i Costa Rica sa spred sig ryktet om Remolacha Calientes korstag i Latinamerika till Panama dar vi bokades in for 2 gig i nordostra delen, narmare bestamt Bocas Del Toro. Vi tog darfor tourbussen over gransen och begav oss ut med bat ut till on Isla Colon i Boca

Reserapport fran Panamas tradgard
lördag 19 februari 2011 - David, Chiriquí, Panama

Sa ar vi da i David 1 tim. flyg nastan rakt vasterut fran Panama City. Vi stannar har i tre natter. Bor pa ett Kanonhotell mitt i stan fina rum skona sangar och pool. God mat och billigt. David ar Panamas nast storsta stad, men det kans inte stort. Forsta utfyckten gick till en liten stad Volcan

O nu da??
tisdag 18 januari 2011 - David, Chiriquí, Panama

Jaha...efter en trekking pa Isla Carenero o utforskande av deras skog o strander (vilka var vackra, men inte alls i stil med Bocas del Drago), drog vi med battaxi tillbaka till Bocas del Toro for att hamta vara ryggsackar, sen direkt till bussen som tog oss till den ruffliga o skumma staden David

Emily Bjerker
emrajo i Panama!
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
On a da island, in a da sun
lördag 8 januari 2011 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Hej hej! Nu var det riktigt lange sedan det skrevs fran Panama. Det har varit ratt lugna senaste dagar i riktig semesteranda. Sol, bad och god mat (med lite vin till). Vi ar nu tillbaka pa stilla havssidan och har haft tva riktigt slappa dagar pa ode sandstrander. Idag har varit en riktig

Stina Nilsson
FinaStina i Panamajul
Senast aktiv - från Panama City, Panama
El bano es bueno
måndag 27 december 2010 - David, Chiriquí, Panama

Hej hej! Nu har vi tagit oss upp mot bergen och norra delarna av Panama via en strand pa Stilla Havs-sidan. Vi har blivit grymma pa att aka lokaltrafik och byter bussar hej villt ;) An sa lange har vi lyckats hamna ratt vilket ar ett smarre under! Markus spanskakunksaper ar fortfarande inte helt

Stina Nilsson
FinaStina i Panamajul