Panama City

Ö-LIV
lördag 17 mars 2018 - Contadora, Panama City, Panama

Transporten tillbaka till Panama city gick Jättebra, vi fick åka med ägaren till vårt hotell i hans van och tog oss först till Santiago (2 tim), efter det så tog vi en lokalbuss på 4,5 tim som tog oss direkt till Panama city. Efter övernattning på ett superfint hotell (vi behövde lyxa

Panamakanalen.
onsdag 28 februari 2018 - Panama City, Panama

halloj i snöstormen...Vi kan i allafall inte påstå att vi har ruggigt väder, 35 grade o sol mest hela dagarna så vi klagar inte. Vi har redan lärt oss att allting som man bestämmer med personal på hotellen eller andra inte alltid stämmer med verkligheten..... I går så bestämde o bokade

Nedresa
måndag 26 februari 2018 - Panama City, Panama

Halloj alla :)Då är vi äntligen på plats i Panama city. Nedresan gick bra o smidigt fast våra väskor var borta i ca 1,5 timme... o då började man bli lite skakis.Fick oss en rejäl åktur med en Mexikansk biltjuv... i vanlig ordning så brukar vi hitta en rallyförare i varje stad

Panama kanal
tisdag 15 augusti 2017 - Panama City, Panama

Igår träffade jag de andra som jag ska genomföra The Best of Panama resan. Denna anordnas av en brittisk resebyrå som heter G Adventure, vilka svenska resebyrån Kilroy säljer. Vi är totalt 10 personer samt en reseledare. Igår kväll åt vi mat tillsammans och fick en del information. Inga

tikena i Centralamerika
Del 2 av min resa
lördag 12 augusti 2017 - Panama City, Panama

Idag har jag flugit från Guatemala till Panama. Så andra delen  av min resa har börjat. Imorgon kväll kommer jag att träffa G Adventure som jag via Kilroy har bokat min åtta dagar långa rundresa här i Panama. Jag kommer även att träffa mina medresenärer.Jag har nu varit i Panama i cirka

tikena i Centralamerika
Sista dagen
onsdag 5 juli 2017 - Panama City, Panama

Så var vi framme vid sista dagen på denna underbara resa i syd/central Amerika.Dagen ängnades åt lite shopping vid Albrook och hit var det supersmidigt att åka tunnelbana.Albrook är ett gigantiskt shoppingcenterEfter shoppingturen blev det hotellpoolen.Ikväll hade vi bokat att gå på en

Mot Contadora.
onsdag 28 juni 2017 - Panama City, Panama

Väckning 05:20Upp och checka ut. Tyvärr öppnar frukosten inte förrän 06:30 vilket vi inte hinner med då vi skall vara vid Trump Tower då. (Sofies favorit president 😀)Båten avgår enligt tidtabell 07:30 och det bär av mot ön Contadora.  Jag somnar på en av sofforna och efter ca 45

Mot Panama
måndag 26 juni 2017 - Panama City, Panama

Då var det dags att säga på återseende till fantastiska Peru.Upp kl 8:30 packa allt och ner till frukosten.Taxi kommer kl 10:00 för skjuts till flyget mot Lima där vi skall byta plan vidare mot Panama.Det första vi slås av då vi landar vid ca 20- tiden är att värmen är tryckande även

Panama City
torsdag 25 augusti 2016 - Panama City, Panama

Da har man spenderat en och en halv dag i Panama City, jag bor i old town eller Casco Viejo som det heter. Finns mycket att titta pa nar man gar omkring, pa ena sidan ar det ny restaurerade gamla spanska kolonialbyggnader och pa andra sidan ar det varsta slummhusen. Tydligen paborjade de ett stort

richyy
Richyy i Latinamerika höst 2016
Senast aktiv - från Boquete, Panama
Dag 19 - Portobelo till Panama City
onsdag 7 december 2016 - Panama City, Panama

Puh! Det har varit ett konstigt dygn. Hjärnan har gått på högvarv, jag har surfat efter info, jag har läst, kollat igen o hade egentligen en plan när jag vaknade 02.40 på natten o trodde hela huset skulle spolas bort i ovädret. Resten av natten sov jag av o till pga a) ovädret b) ACn jag

Tine Asplund
TineA i Från Kuba till USA
Panama

Panama

23 februari 2018 - 24 mars 2018

Hej igen... Det går som vanligt inte speciellt bra att lägga in bilder så jag får försöka senare, jag lägger lite bilder på en sida på Facebook som heter"vi som gillar att resa" gå med där och sök på mig så hittar ni bilder där. Eftermiddagen i dag har spenderats i gamla stan, Casco Veijo, det var en mycket trevlig dag med mycket nya intryck från gamla Panama, väl värt ett besök. eftermiddagen/kvällen blev det lite slapp vid poolen och god middag med vin (i vanlig ordning) I morgon blir det heldagsutflykt på Panamakanalen.....så det får ni höra om när jag skriver nästa gång.... Ha de gött i snöyran

Centralamerika

Centralamerika

28 juli 2017 - 25 augusti 2017

Reser till Guatemala för att lära mig spanska och bo i värdfamilj och se landet samt ta del av Maya indianernas liv idag och deras förfäders liv. Jag får på så sätt möjlighet att använda mina studier i antropologin, vilket känns kul. Efter två veckor i skolbänken med flera utflykter runt om i Guatemala flyger jag vidare till Panama. Här finns den berömda Panamakanalen. Dessutom har jag bokat en rundresa där jag kommer få besöka Bocas del Toro, Boquete och huvudstaden. Här ges även möjlighet till sol och bad. Ser fram emot den stora kombinationer och alla möjligheter som finns under min tid i Mellanamerika/Centralamerika/Latinamerika. Kärt barn har många namn... I dessa länder är en stor del av befolkningen indianer, vilket och gör det möjligt att se hur indianer lever idag och hur deras förfäder levt. Guatemala räknas som Maya indianernas centralpunkt och varje vecka anordnas en stor marknad där de visar upp sina hantverk. Det går även att besöka platser som Tikal där stora pyramider går att beskåda.

inka mm.

inka mm.

15 juni 2017 - 6 juli 2017

Drömresa

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Cuba libre por favor!!!

Cuba libre por favor!!!

16 januari 2015 - 28 februari 2015

Start i Colombia, sen Panamá och Costa Rica, Guate, Belize och Mexicó! Då håller vi i hatten igen!

Sydamerika

Sydamerika

2 september 2014 - 16 december 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

In the heart of America

In the heart of America

13 januari 2014 - 24 maj 2014

Då var det dags igen. Sällskapet har fördubblats och med mina två nya kompanjoner styrs kosan åt samma håll som sist men lite längre norrut. Förväntningarna på nya äventyr, bravader och massa nya möten och intryck är skyhöga.

AWG
tikena